Ik moet eerlijk bekennen dat ik die trust levels wel snap. Op Marktplaats kijk ik ook altijd hoe betrouwbaar iemand is, maar uiteindelijk zul je toch eens even moeten bellen of wat heen en weer moeten mailen voordat je weet wat voor een vlees je in de kuip hebt. Trust level 1, 2, 3 of 500 dat maakt mij niet uit. Ik wil het liefst gewoon even bellen even horen wie aan de andere lijn zit.
Ja en nee⦠Als iemand met slechte bedoelingen een account aanmaakt, lang genoeg wacht en regelmatig post komt diegene op een gegeven moment toch op TL2. Dus zeker niet waterdicht en altijd blijven opletten!
Ja dat bedoel ik dus dat die trustlevels wel te begrijpen zijn. Maar daarnaast ja het ook maar de vraag is hoe en wat. Ik heb creatieve dingen op marktplaats gezien. Bv iets verkopen en tegelijkertijd van iemand anders wat kopen.
Dus stel je verkoopt iets voor 50 euro. (A)
Tegelijkertijd koop je iets van 50 euro. (B)
Je speelt rekeninggegevens van A door naar B.
A maakt het over naar B.
B levert aan jou, A krijgt niks.
Ik moet afkloppen nog nooit problemen gehad met marktplaats. En een keer iets gekocht dat na een week kapot ging. Heeft die persoon me geholpen de garantie te claimen want dat was persoonsgebonden. Uiteindelijk is alles goedgekomen.
Nu is dit geen marktplaats. Maar het is wel weer online met vaak vooruit betalen. Ik denk dat hier wel liefhebbers rondlopen en er minder risico is. Maar ja rotten appels heb je overal.
TL begrijp ik en juich ik ook toe. Komt misschien omdat ik niets wil verkopen Wat ik minder begrijp is dat TL1 ook geen gezocht topic mag maken. Dat helpt toch ook het lid dat nog iets heeft liggen en er zo vanaf kan?