Heeft grote Zwitserse uitstraling,veel draagplezier.
Een heerlijke aanwinst ![]()
Het rammelt toch wel wat en als ik de tijd wou verzetten ging dat wat moeilijker, omdat het uurwerk niet vast ligt. Toch maar aan de kant gelegd, ik ga nog wel even een passende spacer zoeken van een ander horloge.
Mooi man.
Heel veel plezier ervan.
Ik heb diverse spacers liggen, geef de maten maar door
Oh dat vind ik echt supertof van je, maar ik zal eerst even mijn eigen stapel met sloophorloges doorzoeken. Als ik daar niks vind wat past, kom ik zowieso even bij je aankloppen! ![]()
![]()
Thats the HF spirit.
Eerst een hoop lopen vijlen aan een spacer, maar alsnog eentje gevonden die exact past! Meteen er een beter bandje aan bevestigd, nu zit er alleen nog wat vuiltjes onder het glas, dus hij moet nog een keer opengemaakt worden🙄
Maar ik ben alsnog zo blij dat alles nu gewoon goed bevestigd zit, zodat ik 'm zonder problemen kan gaan dragen!
Erg leuk verhaal en gefeliciteerd met je horloge.
Leuk verhaal, mooi huisje, fraai horloge.
Gefeliciteerd
.
Leuk man, Mondaine is cool. Veel plezier ermee!
Ik heb me laatst dus pas gerealiseerd hoe verschrikkelijk geluk ik toendertijds had dat ik met mijn familie zomaar een huisje mocht lenen van mijn Opa en twee keer per jaar op vakantie kon naar het peperdure Zwitserland.
Het skiën heb ik sindsdien niet meer gedaan, daar zou ik eens verandering in moeten maken!
Klopt hoort wel degelijk een spacer in te zitten. Ik heb een kennis die is dealer van dit merk en ik heb regelmatig van deze horloges in onderhoud gehad. Maar las dat je het af opgelost had
. Veel plezier ermee.
Bedankt, allemaal!
Proficiat met dit iconische horloge. Mijn wederhelft heeft er ook een. Zeer goed afleesbaar.
Leuk hoor!
En nu met dit horloge terug naar de foto plek!
Geniet ervan!
Veel draagplezier!
Dat zal helaas niet gaan, het huisje is al verkocht sinds 2023/2024. Maar ik wil zeker dat dorp/die regio nog een keer gaan bezoeken!
Als het daar gesneeuwd had op die hoogte (1026 meter), was het helemaal feest, dan konden we gaan sleeën! Skiën deden we altijd in de stad die nog een stuk boven ons lag (1495 meter). Het enige nadeel is dat op het geitenweitje boven het huisje waar we altijd gingen sleetjerijden, ze nu in een hoek een gloednieuw huis hebben neergezet. Op de lege vlakte op die foto vlak naast ons huisje staat nu nog een extra woning, dus het is niet meer net zo mooi als hoe we het eerst kenden. Maar teruggaan naar die plek staat zeker nog op mijn wensenlijstje!
Gefeliciteerd met je NA!