Tsjoeke tsjoeke, volgende halte: NA!

Goedenacht/Goedemorgen allemaal,

Eerst even een achtergrondverhaaltje:
Ik ging tot aan de pandemie 2 keer per jaar op vakantie naar Zwitserland, om te skiën en te wandelen door de bergen, dat mis ik nog steeds best wel. We gingen altijd met de autotrein van Kandersteg naar Goppenstein en andersom, gevolgd door de prachtige wegen door de bergen, was altijd heel leuk om te beleven als (toen nog) kind/tiener. Hieronder een plaatje van het uitzicht dat we hadden in het huisje waarvan we altijd gebruik mochten maken;

Op die Zwitserse treinstations hangen de bekende klokken, die zijn ook te koop voor aan de muur van je mancave. Die wil ik ook nog weleens zien te scoren, maar de horloges vind ik ook heel gaaf. Van de week liep ik ineens tegen een post in het blauwe gedeelte aan waarin zo’n Mondaine te koop stond voor iets minder dan 3 tientjes. Hij was ook nog eens uitgevoerd in een kleinere diameter van 30mm en dat is gunstig, want mijn polsen zijn nogal smal.

Vanmiddag kwam ie aan met de post en ik was meteen in de wolken van het draagcomfort en die simpele, maar toch elegante looks. Het nog originele bandje was aan vervanging toe, dus ik heb er even snel dit neppe croco-bandje van genuine leather erop gezet, maar ik ga er zeker nog een wat beter bandje aan bevestigen.

Maar goed, nu ga ik er lekker van genieten, bedankt voor het lezen!

Nog even een korte vraag: hoort er niet eigenlijk ook nog een spacer voor het uurwerk in te zitten?

34 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een inspirerend horloge.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een reislustige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ook een nachtbraker?:wink:

Dankjewel!:+1:

1 like

Buitenom het iconische ontserp van de Mondaine, wat een gave foto/mooi uitzicht vanuit jullie huisje! Veel plezier met het horloge en de herinneringen die erbij horen :blush:

Geniet van de NA!

Rammelt het horloge? Zo nee, hoeft niet perse. Meestal wel omdat dan het uurwerk niet los kan komen van de wp. Leuke Mondaine

Memories! Geniet van je NA.

draag hem met plezier

Mooie NA :+1:t2:

Geniet van je NA, zoals je van Zwitserland geniet

Leuke aanwinst met een topverhaal. De maat is echt perfect voor je. Veel plezier ervan

Leuk horloge!
Ik heb in het verleden nog wel eens serieus nagedacht over de ‘stop2go’ versie, die het nog nét even ‘echter’ maakt :wink: blijft kriebelen, maar jaaaaa.
Daar is trouwens ook een wandklok uitvoering van, zie ik.

Leuke NA

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!:watch: