Nu zijn er een 2 tal vragen bij mij. Allereerst de originele band zat er niet meer aan en dit vind ik zonde, ik zie alleen 2 type banden zijnde een oyster en een jubilee, heeft iemand hier een idee welke van de 2 de originele band is geweest en met welke clasp?
Verwacht zelf dat het de 6248-20 jubilee is geweest met tudor signed clasp. Ten tweede is het de moeite waard überhaupt deze te herstellen naar die staat (boven genoemde band is prijzig)? Verkoop staat voorlopig niet in de planning maar zie hem graag zo origineel mogelijk, wat zijn jullie meningen hier over?
Ik heb het idee dat er twee opties zijn geweest, omdat ik deze referentie zowel tegen kom met een folded Oyster bracelet als een folded Jubilee bracelet (referentie 6248-20 inderdaad). Ik heb alleen geen officiële Tudor documentatie gevonden.
Folded Oyster bracelet
Folded Jubilee bracelet
Zit er momenteel een originele Tudor band op? Deze zou je anders ook kunnen laten herstellen.
Ik zou hem zelf laten herstellen, maar ik ben wat bevooroordeeld omdat ik een iets moderne Date+Day variant heb
Nee zit geen originele band op helaas op vandaar dat ik er naar opzoek ben. Heb een standaard jubilee onderweg voor de stijl maar ga opzoek blijven naar de originele band alleen wil ik zeker weten of dit dus een jubilee is of een oyster. Kan eventueel even langs een AD om te zien of zij de data kunnen verkrijgen.
Ik vermoed dat het misschien toch een Rolex signed clasp moet zijn. Ik kwam in Amerika nog een 94614 tegen met de volgende jubilee band: 6251/55.
Als ik zoek op de 94613 (de two tone variant) dan is de jubilee band ook altijd met Rolex sluiting, terwijl de Oyster band wel een Tudor signed clasp heeft. Wellicht dat een AD meer informatie kan geven.
Fijn dat je zo helpt mee te zoeken, las zelf net nog op tudor website dat een andere ref ook met de 7836 band is geleverd met 357 endlinks dit is een oyster and ook die dus ook op de 94614 moet passen. Ik zal langs een AD gaan kijken of die meer info kan geven!
Overigens wel grappig dat je linkt naar mijn exacte horloge bij watchvault is namelijk mijn serial. Alleen de band is bij de vorige eigenaar helaas naar het hiernamaals verwezen en was ook niet de originele band. Vandaar mijn zoektocht.
Even ter aanvulling en evt iemand die dit ooit gaat zoeken, de 94614 is geleverd met een tudor signed 6248-20 met 596 endlinks. Dit is de tudor versie van de 6251H van rolex met 55 endlinks. Beiden banden zijn verschrikkelijk lastig te krijgen of ongelofelijk duur dus hou hier rekening mee. Mocht je voor een Oyster stijl band gaan dan is het de 7836 met 356 endlinks.
Zelf heb ik een tudor uit 1981 (serienummer met 96) en heb een rolex band met tudor clasp en mijn band heeft de code 7835 met 361 endlinks
Het is wel de 14k two Tone trouwens
Jouw case is 35mm dus 7835 is correct, volgens mij zijn de 35mm banden makkelijker te krijgen al weet ik niet of de two tone dat ook is. Wees blij dat de originele clasp en band er om zitten wees er zuinig op.