Tudor, a poor man's Rolex?

Zal met het ego te maken hebben denk ik.

Inhoudelijk zeg ik: vroeger had je een argument als je dit zei, maar tegenwoordig niet meer. Alleen die Rollie boys houden er angstvallig aan vast, want stel je voor dat er iets is dat goedkoper is uit dezelfde stal en net zoveel status zou krijgen. Mein himmel…

Beetje “rotjes in een vuurtje gooien en kijken welke boem zegt” niveautje dit topic.

Dat dus. Ik heb bewust voor de Tudor Black Bay crhono gekozen vanwege z’n maat en omdat ik ‘m simpelweg mooier en gebalanceerder vind dan een Rolex Daytona. En daarnaast heb ik gewoon geen 15 + jaren wachten over voor een horloge. Ik wil het nu hebben en ook nu dragen. En ja, kan ‘m ook 2e hands aanschaffen maar ik verdom het om dan ook 2x zoveel ervoor te moeten betalen. Maar dat is mijn persoonlijke motiviatie. Gebrek aan 10K+ geld zou er ook een kunnen zijn voor iemand, die toch een mooi horloge wil uit de stal van Rolex. Is het daarom “poor man’s”? Ik vind 10K een hoop geld, maar 4K ook en “poor” ben ik zeker niet, maar ik draag bewust een Tudor. Decadent stakker gelul als je die “poor man’s” bal opgooit iedere keer weer.

Ik irriteer me sowieso mateloos aan dat “poor man’s” gezwets. Om het vuurtje na 9 jaar weer opnieuw aan te wakkeren vind ik borderline trol gedrag.

Wat mij betreft; SLOTJE!!!

4 likes

Je weet dat de rest van de draad ruim 10 jaar oud is?

On topic, vandaag steeds actueler. 10 jaar terug had Tudor meer een eigen smoel dan vandaag… nu doen ze vooral rolex hommages.

Again poor mans rolex.

:clown_face:

Je bent de enige.

5 likes

Het feit dat je je zo opwindt laat blijken dat je je veel - teveel - aantrekt van de mening van onbekende anderen. Laat mensen lekker kletsen. Wat deert jou het nou als iemand iets roept over iets triviaals als een horloge? Relativeer en ontspan :grin:

4 likes

De HF weekend posts zijn in 10 jaar tijd weinig veranderd als ik begin van het draadje lees.
Ook leuk om de bijdrages al te zien van de oud gedienden hier.

@Honey_Badger Uit nieuwsgierigheid - Hoe is het 10 jaar later met deze ambitie vergaan?

3 likes

De titel is duidelijk mis! En seksistisch.

7 likes

Die houden wel aan meer dingen vast.
Zo is Het Merk der Merken de maat der dingen: elke nieuwe panda of reversed panda is bijvoorbeeld een kopie van Rolex.
Alles is eigenlijk een kopie van Rolex. :joy:
Die zitten gevangen in de uitstekende marketing van dit merk. Mooi om te zien.

Ben reuze blij met de retro looks van mn BB en een hele reuze blij met het sterling zilver.
Zo gaaf de kleur ervan.
Heeft Rolex niet. :wink:

De Tudor marketing zuigt behoorlijk trouwens.
Zelfde Vinex-domheid als die van Rolex…

IMG_4017

7 likes

De reactie in het topic waarvan je gisteren al wist dat die ging komen. :joy:

2 likes

Welnee joh, zo zit ik niet in de wedstrijd. Mijn bullshit tollerantie is alleen vrij laag maar het is niet zo dat ik er boos om wordt, rode vlekken van krijg of mensen met de tandjes op de stoeprand (American History X curbstone scene) wil plaatsen.

Ik zie trouwens dat er twee mensen zijn die ik geblokkeerd heb en die reageren op mij. Aan hen; doe vooral géén moeite, ik lees jullie reacties niet, want blocked. Lekker rustig zo… ik ga weer even zondagmorgen zen bedrijven. :wink:

Potdikke @JohnvdT hebben we toch wat losgemaakt bij duikersliefhebber.

Jammer dat die spreekwoordelijk de handdoek in de ring gooit.

Nou dan gaat hij ook maar op negeren. :joy:

1 like

Ben ik genegeerd? :flushed:

2 likes

Zo voel ik me ook in een huis met 3 vrouwen. En nu blijkt Tudor een vrouwenmerk te zijn. Verklaart veel.

6 likes

Nou het zou ook @Ruud kunnen zijn :stuck_out_tongue_winking_eye: sorry voor de verwarring :sweat_smile:

Bij nader inzien kan het ook John en Ruud zijn :joy:

2 likes

Ik dacht al, het wordt weer zo’n dag… :wink:

1 like

Dikke kans dat ik t ben.

Herinner m vooral als boos op de wereld dus niet een gemis voor mij :joy:

3 likes

Sommige mensen willen nou eenmaal niet lezen dat een BB chrono geen Daytona is.

En dat heeft niks met geld te maken.

2 likes

Wijvenklokkies

3 likes

Eerder het “gebrek aan …” heb ik gelezen.

2 likes

Niet bij @duikersliefhebber.

Geld zat maar die Tudor is mooier en gebalanceerder.

2 likes

Laten we alsjeblieft niet een topic van 10 jaar oud reviven met deze zelfde discussie.

Tudor blijft een budget versie van Rolex

IMG_6665

10 likes