Tudor, a poor man's Rolex?

Voortzetting van de discussie Tudor only!:

Ik realiseer me dat ik met deze titel mogelijk liefhebbers voor het hoofd stoot. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Het is ook slechts een uitdrukking. Bovendien: weet wie het zegt: ik ben nog nat achter mijn oren als het om horloges gaat. Maar ter zake:

Ik vind dat Tudor erg op Rolex lijkt. Niet gek, zelfde oorsprong, maar dan geen inhouse movements. Toch? Ben ik dan de enige die denkt: mensen kopen een Tudor omdat die 50% van het aankoopbedrag van een Rolex kost, lijkt er enorm op. Is dat niet een beetje een nƩt niet gevalletje dan? Waarom dan niet een goedkope hommagewatch kopen, gebaseerd op een Rolex. Daar zijn er genoeg van?

Laat ik tot slot benadrukken dat ik zowel Rolex als Tudor beiden erg mooi vind. Dus ik snap best dat mensen voor het ontwerp en het verhaal vallen, alleen ik zelf zou een vervelend smaakje overhouden aan dat Tudorgevoel.

Ben ik de enige die zich dit afvraagt?

*zet zich schrap voor de reacties :wink:

2 likes

7 likes

Er zijn toch nog genoeg Tudor-modellen die niet op Rolex-modellen lijken?

1 like

Ik ken weinig ā€˜poor peopleā€™ met een Tudorā€¦

4 likes

Als je arm bent dan koop je geen Tudor. Het kopen van zogenaamde poor manā€™s (in te vullen horlogemerk) is tegenwoordig voornamelijk weggelegd voor mensen met geld.

Tudor lijkt steeds minder op Rolex. En goedkoop zijn ze ook niet meer.
Maar een Rolex blijft wel altijd mooier en beter als je dat soms bedoeld.

Als je wat reacties wilt moet je dat gewoon wat duidelijker benadrukken. Tudor = niks , Rolex = top.
Reacties gegarandeerdā€¦ :sunglasses:

4 likes

Tudor heeft inmiddels ook inhouse movementsā€¦

Overigens ben ik het niet eens met de stelling. Ja, ze hebben een band/verleden met elkaar. Maar js genoeg historie en er zijn genoeg niet op rolex gebaseerde modelle. om een ā€œeigenā€ merk te zijn imo.

Helemaal mee eens. Bovendien, ik vind Rolex voor paupers, en wannabee rijkelui, geef mij Richard Mille maar.:smirk:

8 likes

Ha Marijn! :wink: :smiley:

Niet noodzakelijk tegenwoordig ook inhouse modellen.

1 like

Het is als met Mercedes en BMW. De ene voor patsers, de andere voor de happy few :wink:

Is er iets Marijn? Wil je er over praten?

Ik maakte het grapje, omdat ik Tudor als een poor mans watch al wel apart vind. Prijzige klokken. Alles is een kwestie van perspectief toch. Vanuit het perspectief van een Richard Mille drager is een submariner een poor mans watch.

1 like

Marijn. Wat voor horloges draag jij zelf eigenlijk?

Ik plaats regelmatig een foto in de diverse topics. Niet zoveel meer, want ik heb er geen geld voor op het ogenblik. Hoezo? Overigens, 10 jaar horloge historie is hier wel op te zoeken hoor.

1 like

Ik heb een tudor black bay omdat ik hem mooier vindt dan de Sub. Dat hij minder dan de helft kost is heel erg mooi meegenomen!

Als de sub even duur was geweest als de black bay, had ik nu ook een black bay om.

*edit: en voor de goede order, als de black bay even duur was als de sub, had ik nog steeds elke dag de Sumo om :wink: Iets met keuzes en grenzen.

4 likes

Nou, grappig dat je het zegt. Want ik heb zojuist even je reacties doorgebladerd. Dan kan, zeg maar. En daar kom ik vrijwel op geen enkel horloge(foto) uit. Wel heel veel andere zaken.

Ik wou gewoon even weten wat een man die overal verstand van lijkt te hebben als horloge draagt. Om lekker in een hokje te stoppen enzo. Maar helaasā€¦

2 likes

Ik heb geen Rolex en ook geen Tudor, maar ben wel een groot horlogeliefhebber.

Ik zou JUIST misschien wel een Tudor kopen omdat het niet de naam heeft die Rolex heeft. Het is iets meer ingetogen maar wel dezelfde kwaliteit en dat spreekt mij erg aan.

4 likes

Het is gewoon een merk net zoals vele andere merken en zeker niet goedkoop.
Zeker met de laatste modellen en in-house uurwerken.

Bij de Submariner heb ik dat idee wel een beetje.
Omdat voor een de Rolex 5513 met papieren/doos schrikbarende prijzen worden gevraagd zullen er mensen zijn die een Tudor Submariner als alternatief kopen.
Ik zou ook geen ā‚¬ 10.000 aftikken voor een sub van 35 jaar. :wink:

Als arm persoon kun je je Ć©cht geen Tudor veroorloven, laat staan een RĆølā‚¬ck$ ! Je kunt beter zeggen, dat laatstgenoemde een rich manā€™s Seiko is met lelijker wijzersā€¦ :innocent:

4 likes