Eindelijk! haha, we staan nu met zn tweeen, ruggen tegen elkaar, schild naar voren en zwaarden in de hand.
Op het argument āTudor leek vroeger erg op Rolex (logisch, zelfde maker) maar tegenwoordig veel eigen ontwerpenā zou ik willen zeggen: mijn ānareā gevoel gaat ook echt niet over die andere modellen. Ik zou zelf prima zoān Tudor kunnen kopen (als ik het geld had, haha). Dat ānet-nietā gevoel heb ik uitsluitend bij die Rolexkloons. Dan kunnen ze nog van dezelfde hand komen, het blijft knagen bij me. Maar dat is gewoon een gevoelskwestie die voor iedereen anders is. Veel enthousiastelingen zullen er een Rolexkwaliteit horloge in zien, met mooi design, binnen financieel bereik. Wat alleen maar leuk is natuurlijk
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Het leuke van vintage-Tudor is dat het uitprobeersels van Rolex zijn. Tegenwoordig werkt Tudor zelfstandig(er) en los(ser) van Rolex dan voorheen. Deze horloges zijn gewoon door Rolex ontworpen en gemaakt als zelfstandig experiment.

http://img.photobucket.com/albums/v197/stampe/Tudor%20Submariner%2094110/IMG_6740-1.jpg

Kroon, caseback , brand , vrijwel allemaal direct van Rolex. De horloges waren ( en zijn? ) dermate kwalitatief dat Rolex het Rolex-logo op de klokken behield. Om het merk Tudor meer een eigen gezicht te geven zijn ze daarmee gestopt en meer eigen ontwerpen gaan uitgeven. Echter, zijn die weer minder naar mijn smaak en zin.
Juist de oudere Tudors zijn erg cool omdat het zo dicht tegen Rolex aanschurkt. Dat is geen hommage⦠Het is gewoon Rolex dat een submerk maakt in eigen huis.
Het mooie van een dergelijk submerk is, dat Rolex daarmee ook een keer gek kan doen met uitvoeringen.
Neem een Tudor Blackshield. Een dergelijk horloge zal je niet snel zien onder het mom van Rolex.
Ik ben het hier volledig mee eens. Het enige waarin forumleden denk ik verschillen, is het gevoel wat dat āsubmerkā meebrengt. Ik lees er āb-merkā in, en zou er daarom geen kopen. Anderen vinden het een volwaardig familielid van de Rolexfamilie, en kijken niet zo naar die onderlinge positionering, denk ik.
Het is ook een volwaardig familielid. En geen b-merk. Als dat gevoel bij je heerst then your feeling is wrong. Mag je vinden. Maar dan is dan gewoon jouw probleem. Je moet feiten en gevoelens daarom ook niet door elkaar halen.
Je vraagt erom. Je hebt in je starterspost wat aannames die onjuist blijken te zijn. De feiten liegen er niet om. Dat het niet strookt met jou gevoelens ( dmv onwetendheid ? ) daar kan de rest hier ook niks aan doen.
Wellicht denk je er over een tijdje wat anders over nadat je wat meer over het merk zelf te weten komt.
Helden, probeer nu eens rustig te blijven ik heb geen probleem, en mijn gevoel bij Tudor is ook niet āfoutā. Als je het over feiten wilt hebben:
Kun jij weerleggen dat Tudor, het merk uit de Rolexstal, inferieur is aan Rolex, en daarmee een B-merk is?
Begrijp me niet verkeerd: we spreken hier over serieuze horloges en iedereen met een Tudor heeft een kwalitatief hoogwaardig en prachtig horloge. Maar alles is relatief. Iemand die 10 miljoen op de bank heeft is een stuk minder rijk dan iemand met 1 miljard. Dat maakt de eerder genoemde niet arm, maar relatief minder rijk. Zo is de Tudor niet slecht, maar relatief ten opzichte van Rolex, gewoon inferieur. Door bijvoorbeeld dat ETA uurwerk, door de kasthoogte, bandkwaliteit etc (dit wet ik niet for a fact he, ik las zoiets hierboven ergens). Mogelijk zijn er Tudors met ALLES PRECIES hetzelfde als Rolex, behalve dat uurwerk, maar zelfs dan is het dus gewoon lager gepositioneerd.
Toch�
Je kan Tudor geen inferieur goed noemen. Denk dat je daarvoor een ander begrip moet kiezen
Als ik het geld heb voor een Rolex, ga ik niet opeens minder Tudorās kopen. Ik koop dan degene die ik mooi vind.
Maar goed, ik stop in dit topic. Blijft toch over hetzelfde gaan.
Ik denk serieus dat miljonairs eerder de Rolex Sub kopen, dan die Tudorkloon daarvan. En andersom: wanneer je minder te besteden hebt, je eerder voor die Tudor gaat.
Klopt, Chris, zo lijkt het inderdaad anders. Maar ik zie dan toch de VW golf en de Seat Ibiza voor me. Mag jij raden welke de Seat is
Ik weet allang niet meer wat er allemaal al is genoemd maar som even mijn redenen op waarom ik (o ieder ander) een Tudor zou kunnen verkiezen over Rolex;
-
heritage (sommige oude tudors waren daadwerkelijk gebruikt bij diverse legereenheden waardoor het merk zichzelf heeft geplaatst als een goed product)
-
maatvoering (rolex sub was er enkel in 40mm, tudor subs in ik geloof 3 verschillende maten: 36,38 en 40mm. Correct me if im wrong)
-
prijs (niet alleen aanschaf, ook onderhoud zal voordeliger zijn vanwege het eta uurwerk) is niks poor mans aan maar gewoon logica voor mensen die niets on manufactuur geven bijv.
-
eta vs. In house/manufactuur (voor veel mensen is juist de charme dat tudot vroger etas gebruikte en dat tot voor kort nog steeds deden. Sommigen zeggen zelfs dat de black bays met eta in de toekomst gewilder zullen zijn dan de black bays met in house
-
naambeleving (veel mensen hebben juist het omgekeerde, ipv een net niet bij tudor kan je ook een te veel in het oog springende rolex gevoel hebben. Rolex is voor de massa terwijl als je een tudor draagt en een onbekende spreekt je erop aan dan weet je dat je met een liefhebber hebt te maken.
Als ik (multi-)miljonair was ging ik niet met het inferieure Rolex rondlopen. Ik kocht me dan een Patek o.i.d. ;).
Rolex is in dat perspectief een VW Golf onder horloges. Het is zeer bepalend vanuit welk perspectief je kijktā¦
Er worden zoveel zaken door elkaar gehaald dat ik het niet bij kan benen⦠Ik ga weer aan het werk zodat ik gewoon Rolex kan kopen. Altijd goed⦠^^
Haha
Das waar, zeker! Maar we zoomen in dit topic even in op de relatie Tudor Sub en Rolex Sub, wat is je kijk daar op?
Dat ik ze beide wel wil hebben?
Ik doe niet zo moeilijk.
En dan misschien nog wel liever de Tudor. Met name door punt 5 die @Reverso_Fan, hierboven stelt. Krijg ik tenminste niet continu vragen