Vandaag een aftermarket metalen band gemonteerd op m’n Black Bay.
Ik draag niet zo graag metaal, maar nu kán het! Met sel en geschroefde schakels!
Natuurlijk kan de sluiting niet tippen aan de originele Tudor-band.
Hij is van Corgeut dat veel horloges namaakt… Kan ik dit doen🤔?
Zolang ik hem niet gemonteerd aan je BB zie weet ik niet of het echt kan
Kijk vooral goed of hij er zonder beschadigingen op- en af kan!
Je hebt het al gedaan.
Is het dan geen totale rommel? Dan kun je er beter een Strapcode Oyster o.i.d. op slingeren.
De band is best goed en mooi; solid endlinks, geschroefde schakels, mooi gematteerd… Ietsje grove aansluiting aan de buitenzijde. Maar ziet er best aardig uit om de doos aan te vullen. Voor nog geen €30,00 bezorgd…
??? Draag niet zo graag metaal maar gewoon omdat het kan dan maar???
Mag ik dat vreemd vinden? Ja dat mag ik vreemd vinden.
En ook de vraag of het ethisch kan ligt bij jezelf. Het kan en wat een ander ervan vindt doet niet ter zake. Maar goed om iets doen wat je niet zo graag doet dat snap ik dus niet.
Antwoord op al je vragen is dat het kan
Maar dit is dus een replica tudor band?
Er was iets met replica en dit forum…
Ziet er niet gek uit die band, waar komt die vandaan?
Och, áf en toe metaal vind ik wel leuk om de pols; excuus voor m’n cryptisch begin!!
Corgeut vind ik niet kunnen… Bandje wel en zie ik dan maar als: hommage!
eBay!
Uiteindelijk is het niet verboden. Je bent bij je auto toch ook niet verplicht om een bepaald merk band te kopen. En al dat ethiek gewauwel niet te zwaar aan tillen. Het gaat toch om jou en niet om een ander.
Doe je goed. Lekker dragen die stalen band.
Een “hommage”
Je haalt het woord uit mijn mond.
Noem het hommage en je bent hip.
Ach. Het is pas onethisch als er tudor op de band staat. Maar dan nog. Who cares?
We wisselen met allerlei banden, leer, nato, canvas etc etc.
Zal er niet zo over denken.
Zolang je er bij de verkoop duidelijk over bent en niet je verkooptitel begint met Tudor BB op staal om pas tegen de verkoper te zeggen oh ja, hij is “hommage” als die voor je staat…
Ik zie het probleem niet zo…
Bedankt voor jullie reacties👍🏽!!
Zullen we er koper van maken? Het was nog vroeg en je intentie was prima (ofwel je hebt gewoon gelijk) dus no offence…
Grt. Marco