Keuzes, keuzes, keuzes. Aan het eind van het jaar wil ik mezelf verwennen met een nieuw horloge. Aangezien mijn collectie voornamelijk uit chrono’s bestaat wil ik eens iets anders toevoegen. Een sportieve dresswatch of een diver. Ik had de keuze terug gebracht tot de Oris 40 mm 65, de baltic aquascaphe en ik overwoog ook nog de Tudor heritage 36 en de Tudor 58. De Oris was oorspronkelijk mijn favoriet. Deze heb ik inmiddels gedragen en ik was toch niet helemaal flabbergasted. De Baltic kan ik niet passen want is een micro brand (ik hou me aanbevolen als iemand m in bezit heeft om deze te komen passen.
Gister ben ik naar Schaap en Citroën geweest om de Tudors te passen. Ik had nog nooit 1 omgehad (heb zelf wel een Speedy en een Tag). Ik was meteen een beetje weggeblazen toen ik de 36 Black omdeed. Wat een prachtig horloge en wat een kwaliteit. Dat voel je gewoon. Daarna de 41 mm gepast. En daarna nog eens de Blue 36 mm. Top geholpen ook. Het liefste wilde ik ze gelijk allemaal meenemen… mijn vriendin kon me nog even terug op aarde brengen… volgens mij ben ik er nu wel uit dat het voor mij 1 van de Tudor’s wordt. Misschien wel samen met de Baltic.
Maar nu… welke Tudor moet het worden… ik dacht: ook maar eens bij mijn virtuele horlogevrienden mening ophalen. Welke heeft jullie voorkeur? 36 of 41? Black of Blue…
Zou de keuze laten afhangen van je polsmaat, of dat je de standaard BB te chunky vindt.
Blauw is persoonlijk niet mijn kop thee.
Beide maten staan je goed! Wat is je pols omtrek? Ik heb zelf de blauwe 41mm en die kleur is heel erg mooi! Sowieso zijn de meeste horloges zwart dus dan is een mooie blauwe net even wat anders.
Op leer (of in mijn geval MN strap) draagt ie trouwens iets kleiner dan op staal, dus hoe ga je deze dragen denk je?
De Zwarte 36mm zou voor mij de winnaar zijn
Klopt. Ik had de foto’s (te) vluchtig bekeken en gecondludeerd dat het om de black bay met bezel ging.
Effectief zijn mijn punten hetzelfde. Hangt af van je polsmaat, en ik zou zelf altijd voor zwart gaan ipv. blauw.
Mijn favoriet is ook de 36mm zwart. Ik vind 41mm voor dat model zelf te groot.
Ik heb zelf net de zwarte bb36 besteld. Ik heb ook de bb GMT en omdat dat een wat sportiever horloge is mag die wat groter zijn.
Heb zelf de blauwe en zwarte omgehad , voor mij is het de blauwe 36mm die De voorkeur kreeg op mijn 17,5cm pols, maar ik heb dan een zwak voor een blauwe plaat!
Ik heb zelf de 41 en mijn vrouw de 36. Allebei met de zwarte dail. Het mooiste was geweest als ze deze hadden gemaakt in een 39 mm net als de explorer. Sinds kort draag ik hem op rubber en dat bevalt erg goed.
Ik was He-le-maal verliefd op de blauwe 36, maar na het passen… De zwarte graag.
Ik zal ook even de BB58 passen. Vind het een hele fijne maar. Dan heb je de rotating bezel en de kleinere maat
- 36 Black
- 36 Blue
- 41 Black
- 41 Blue
0 stemmers
Jaaaaaa
Ik waardeer jouw bijdrage aan het forum
Sowieso de 36, 41mm is echt uit proportie vind ik. Mijn 36 is denk ik mijn meest comfortabele horloge. Ik herken je gevoel, je voelt gewoon de kwaliteit aan je pols als 'm om hebt.
Je polsmaat speelt natuurlijk wel mee, ik heb ongeveer 17cm polsen.
Ik vind 'm op staal ook vrij groot dragen. Duidelijk een stuk groter dan de 34mm Air-King.
Blauw is wel heel gaaf vind ik. Zwart is wel iets veiliger… lastige keuze!
Precies dat!.. ik heb ca 17,5/18.
Heb de keuze gemaakt. Ik neigde al naar de zwarte 36mm. Vond de blauwe erg mooi, maar ben bang dat ik daar te snel zat van ben. Dank voor de feedback. De bestelling gaat er voor einde van het jaar uit!