Dit jaar word ik 50 en ik ben het nadenken over twee horloges en dit is telkens met een blauwe kleur.
De Tudor is kleiner maar heeft toch iets sportiefs. Wijzers vind ik ook net iets mooier.
Ik vind dat het qua uiterlijk zelfs een klein beetje in de buurt van de Rolex Explorer komt maar iets sportiever en veel goedkoper.
Anderzijds heeft de Longines Spirit ook iets.
Misschien iets minder tijdloos.
Beide hebben een ETA, allez, bij Tudor ben ik niet zeker maar ik vermoed dit toch.
Welke zouden jullie kiezen omwille van welke reden?
@Dimike, alles heeft met smaak te maken maar toevallig was ik gisteren bij mijn AD en kreeg de Longines Zulu Time Sunray blue GMT 42 mm om de pols. Was echter met een leren band en ik wilde er ook de stalen band bij voor een mooie prijs. Kwam er gisteren niet uit met de verkoper, die moet eerst even overleggen met de eigenaar. Als die akkoord gaat komt er een Longines bij. Mooi horloge en in dat segment zijn het eigenlijk allemaal prima horloges die je koopt omdat je hem mooi vindt.
Ik zou de Tudor nemen. De Longines heeft meer een eigen smoel maar ik vind de vorm van de kast en kastpoten mooier bij de Tudor. De Longines is vrij plat en lang en denk dat hij daardoor minder mooi om de pols valt
Dat hangt ook een beetje van je pols af natuurlijk, maar ik vond het allemaal heel erg meevallen. Maar je moet hem echt om de pols zien, heb je hem al een keer gepast?
Ik heb smalle 16,5cm polsen (1.90m lengte) maar de 36mm Tudor droeg voor mij als een vrouwenhorloge terwijl de 41mm dan weer net wat te bulky was voor mijn smaak. Ik zou ze hoe dan ook gaan passen voordat je een beslissing neemt.
Absoluut. Heb hem zelf niet gepast maar heb het gevoel dat hij hetzelfde heeft als de Zenith chrono original, die vond ik op de pols wel te plat daardoor. Vanuit de vitrine leek de Longines voor mij ook dat probleem te hebben.
Maar zoals je zegt, moet hem is een keer passen voor een goed oordeel
De Spirit in 37mm. Uitstekend afgewerkt, mooie maat en een speciaal voor Longines aangepaste eta met 72 uur gangreserve. De Tudor is een stukje duurder, zou eigenlijk in 39mm gemaakt moeten worden en gebruikt een aangepaste sellita (niets mis mee, maar wel aanzienlijk minder gangreserve).
Ik zou voor willen stellen om de keuze uit te breiden naar een viertal. De Tudor BB 36 blue & de Tudor BB 58 blue Vs. de Longines Spirit en de Longines Spirit Zulu Time
Passen is overigens het enige passende advies! De look & feel in combinatie met het pascomfort en de prijs gaan de doorslag geven.
Veel plezier bij het passen en succes bij de keuze. Beide overigens mooie merken, en beide mooie modellen, dus daar kan het niet aan liggen.
De Longines Spirit heb ik nog niet in levende lijve mogen aanschouwen en kan daarom geen goed onderbouwde mening geven.
De Tudor daarentegen wel en ik vind het een top horloge. Sportief, relatief robuust en het draagt heerlijk. De blauwe plaat zal voor de één saai en wellicht lelijk zijn, maar ik vind de plaat lekker rustig.
De Longines oogt wat eleganter. Mooie wijzerplaat. Datum op 6. Geen afgeknipte cijfers zoals Longines wel vaker doet. Verre van saai te noemen.
De Longines lijkt meer geschikt voor meerdere gelegenheden en oogt meer ingetogen.
Maar om een kort verhaal kort te houden;
Mijn mening doet er niet toe.
Hak pas de knoop door als je ze beide in levende lijve heb gezien.