Tudor BB 41, 39 of 36?

Ik vind de nieuwe Tudor Black Bay erg mooi. Oude design elementen in combinatie met het jubilee type band en de smooth bezel. Erg mooie combinatie maar dien je dan voor de 36, de 39 of de 41 te gaan? Ik weet het, smaak is persoonlijk maar ik neig dan tich naar de 39…

4 likes

Enige juiste advies: PASSEN. Als je de vintage vibe wil hebben zou ik trouwens wat kleiner kiezen, maar dat is ook helemaal afhankelijk van je polsomtrek.

3 likes

Wat draag je nog meer? Wat vind je lekker?

Ik zeg 39 voor comfort en altijd… de 41 voor korte mouwen en terras…

Wijsheid!

1 like

Helemaal mee eens. Zwart met goud geven die vintage look. Hopelijk vind ik een plek waar ik ze allemaal kan passen. Vaak hebben ze maar bepaalde modellen in huis. Heb voor mezelf wel ondervonden dat alles boven de 40mm vrij groot is. 36 kan ook heel mooi zijn en vintage elementen benadrukken. Toch maar eens kijken waar ik kan passen.

Bij de vorige editie vond ik persoonlijk de 41 wat uit balans qua proporties. Geen idee hoe dat bij deze is!

Polsmaat is ook vast een overweging!

Ik heb een Datejust in 36 met een polsomtrek van 17,5 cm. Dat past prima.

4 likes

Mijn beste,

Inderdaad!! De juiste verhoudingen / proporties is een belangrijk aspect.
Ik heb dat zelf ondervonden met de Tudor 1926.
Mijn keus voor de Tudor 1926 is uiteindelijk de 39 mm versie geworden.
En ik ben er nog elke dag “in mijn sas mee”.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zou je een foto willen delen? Ik ga mijn polsmaat ook even opmeten. Thanks voor de tips!!

Afhankelijk van je bouw zou ik kiezen 39 (grotere bouw) of 36. Zeker een jubilee met smooth bezel geeft retro vibes en dan past een kleiner horloge er gewoon beter bij :slight_smile:

Heb zelf de bb58 en merk ook dat ik eigenlijk neig naar een BB54 om diezelfde reden

3 likes

Ik zou overigens mbt dat horloge voor de 36mm gaan. De Rolex Explorer gaat er bij mij ook nog een keer komen en die wordt ook 36mm

7 likes

Thanks, vind die datejust idd echt super mooi staan. Is die BB 39?

1 like

BB is 39 mm idd. Ik zelf dacht altijd dat ik 40 mm horloges nodig had qua formaat. Sinds ik de Datejust heb, ben ik er achter dat 36 mooier staat bij wat klassiekere horloges. Toolwatches mogen wel wat groter, maar liever niet groter dan 41.

1 like

Prachtig! Zelf kies ik met 20 cm sneller voor 41 mm.
btw: wat is het verschil tussen de M79680-0001 en M79680-0004?
In ieder geval bijna 1000 euro…

Met een 20 cm pols zou ik ook niet voor 36 mm gaan . :joy: De diamanten bij de indexen bij de 0004 maken het prijsverschil.

Ik heb een Explorer in 36mm en heb de BB 36 gezien in de Tudor pop-up in Knokke een tijd geleden.

De BB oogt toch kleiner dan de Explorer op één of andere manier, vermoedelijk omdat de bezel bij een BB wat forser is.
Een DJ met fluted bezel ook daarentegen weer groter.

Zoals eerder al vermeld, probeer te passen en kijk wat JIJ mooi vindt.

Ik heb vorig jaar beiden 36 en 39 gepast. Ze gingen beiden maar mijn voorkeur ging uit naar de 36, deze heeft ook de dunste case van de 3 en heeft eer die vintage vibes. Natuurlijk speelt je polsmaat ook een rol.

Ik heb een prince date day in 36 gehad, momenteel een 36mm date just en een 36 mm explorer op komst

Ikzelf heb een polsmaat van ca 16.5 a 17 cm

1 like

De
Zilveren is een 36mm en de blauwe een 39
Persoonlijk vond ik blauw zelfs nog iets te groot

2 likes

Thanks voor de foto’s. Ik vind die 36 idd ook een stuk mooier :ok_hand:

1 like

Ik twijfel zelfs zo dat ik een MOD in bestelling heb staan, 36mm met jubilee en witte (Seiko) plaat. Puur om voor het eerst een tijdje 36mm te ‘ervaren’ voordat ik de BB 36 of 39 aanschaf…

Een BB Chrono op een 17 1/2 cm pols
41mm
Op een Oyster band, dat dan weer wel.

1 like