Tudor BB36 Ranger

Ik ben al even fan van Tudor, vooral de vintage horloges. Sinds kort ben ik aan het overwegen om er me eindelijk 1 aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een 36mm vanwege mijn smalle pols. De BB36 vind ik heel mooi maar ben minder een fan van de snowflake, deze maken het horloge een beetje te druk. De vintage Ranger heb ik altijd een mooi horloge gevonden maar de Heritage is dan weer een 41mm. Misschien komt er dit jaar eindelijk een kleinere versie van, wie weet.
Maar als ik toch moet kiezen tussen de 2 gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar de meer alround look van de BB36.

Na even overwegen heb ik eens een ‘ontwerp’ gemaakt hou ik persoonlijk het liefst een nieuwe van Tudor zou zien. Namelijk een BB36 met de wijzerplaat gelijkend op de BB58 en met Ranger handen en een domed glas.

Wat denken jullie? Zou Tudor met een gelijkaardig ontwerp komen twijfel ik geen seconde meer :smile:

7 likes

Met de trend naar kleinere horloges ĂŠn het feit dat Tudor waarschijnlijk van de ETA uurwerken afwilt, is er wel een kans dat de Ranger weldra vernieuwd wordt. Als ik me niet vergis dateert dit model ook al van 2010.

Maar als Tudor de Ranger zou verkleinen, denk ik niet dat ze de numerals gaan laten vallen. Anders komt het ontwerp wel hĂŠĂŠl dicht bij de BB36. En aangezien dit model hun verwijzing is naar de vintage explorer, horen de 3-6-9 er gewoon bij.

2 likes

mijn two cents versie

3 likes

Oi, ik wil niemand schofferen of afvallen maar twijfel slaat toe, de vintage ranger is een mijnenjveld!
En voor 99,9% nooit met een “flair” minitenwijzer gemaakt😟
Zo als onderstaand bij monochrome hoort hij en is (voor zover ik weet) volgens mij de enige correcte minutenwijzer.

Ow en in geval van een “red ranger”… RUN!!!

Goede info over het tudor ranger mijnenveld

3 likes

Ik denk ook niet dat ze de numerals zullen laten vallen maar persoonlijk vind ik de BB36 mooier met de Ranger wijzers

De vintage ranger is inderdaad een mijnenveld waar ik me niet snel zal aan wagen.

2 likes

Kijk zo kan er dus ook gereageerd worden - gewoon netjes! Mijn ´Ranger´ had ook bij aankoop destijds al mijn twijfeltjes en dan was/ben ik geen kenner en wil ik het ook niet worden. Maar ik vond en vind het design technisch een prima combinatie van dial en wijzers dus ben er al jaren heel tevreden mee. En gezien de insteek van dit leuke topic meende ik hem maar weer eens te moeten laten zien… op risico van afbranden door sommige ´liefhebbers´ van authentieke horloges . Die zich imho overigens wel al te vaak te grazen laten nemen door marketing design van dezelfde op gang getrokken topmerken…

2 likes

Vaak zijn de fakes ook gemaakt uit een originele tudor en zijn alleen dial en wijzers veranderd.
Vaak dus gewoon een technisch (heel) erg goed horloge.
Zolang je met dat in je achterhoofd een acceptabele prijs betaald gewoon een hartstikke gaaf horloge (zelf ook meermaals over getwijfeld het gewoon te doen).
Geniet van je mooie horloge!

2 likes

Er is er 1 waar ik tijdje op getwijfeld heb en achteraf spijt dat ik niet heb toe gehapt en dit was een Prince Oyster 74000, vind ik de mooiste Ranger die ze ooit hadden.

4 likes

Paar jaar geleden de ranger Heritage gehad.
Mooie wijzerplaat wat in combinatie met het glas een mooi effect geeft.