Tudor BB41 afdingen?

Ik heb je een PB gestuurd, check vooral de bekendere zaken in Duitsland eens, en de bekende grijze dealers hier.

1 like

En wat doet het kopen bij een grijze dealer met betrekking tot garantie? Is daar net zo makkelijk aanspraak op te maken

Garantie gaat via het merk, niet de dealer. Enige is dat de garantie kaart van een grijze dealer al eerder afgestempeld kan zijn en de garantie korter is.

1 like

Zolang je een ingevulde garantiekaart hebt kun je bij elke Tudor AD ter wereld, binnen de garantietermijn terecht. Maakt niet uit waar je 'm gekocht hebt.

Als ik het goed begrijp is een horloge wat je grijs koopt, ook ooit (door de handelaar, in partij) bij een AD gekocht. Wanneer het horloge bij de AD vertrekt wordt het als ‘verkocht’ geregistreerd en gaat de (merk) garantietermijn in. Zoals @koekoek zegt kan de garantietermijn dus iets korter zijn, afhankelijk van of de grijze handelaar het horloge al een tijdje heeft liggen. Volgens mij zit hier meestal een redelijk verloop in en is het in praktijk niet zo’n probleem.

Mijn Tudor was netjes een dag ervoor afgestempeld door de Nederlandse AD :slight_smile:

1 like

Ik heb het idee dat het ook vaak op ‘bestelling’ gaat. Was dat ook zou bij jou?

Mijn BB36 heeft trouwens een iets schimmiger verleden. Het formlid van wie ik 'm kocht had 'm in 2018 gekocht bij via een veiling van Domeinen. Garantiebewijs is afgestempeld door Gassan in 2017 :slight_smile:

Ik zei altijd: “Kan je geen speciale prijs maken voor deze arme student”. Hierdoor toch rond de 10% korting kunnen krijgen :slight_smile:

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar 10% korting is geen goede deal. Bij een AD is tussen de 15% en 20% gangbaar. Op Schiphol krijg je dat ook zonder ernaar te vragen :wink: Punt is alleen dat je via andere wegen vaak tussen de 25% en 30% korting kan krijgen.

@Stefanmol Zeker op bestelling, grijze dealer vraagt aan zijn netwerk van AD’s wie er een op voorraad heeft, en als dat niet zo is wordt ie gewoon via de AD bij de fabrikant besteld met levertijd.

1 like

Nato draagt geweldig, prachtig systeem :+1:

4 likes

Juist wel. Met de boodschap dat je aan het oriënteren bent, niet qua horloge maar qua prijs. “Wat kunnen jullie doen, bij ophalen en direct afrekenen?”

Los daarvan, ik zou ook kijken of er anderen zijn die dit horloge aanbieden. S&C vind ik onprettige winkels, maar dat is persoonlijk.

1 like

Hier is ie op leer voor (als je kiest voor bankoverschrijving) €2008 vanuit Duitsland, en binnen een paar dagen in huis. Op staal is ie wat minder scherp geprijsd hier.

2 likes

Via de knop ‘Preisvorschlag’ kun je vaak nog wel een heel mooie deal maken. Succes!

1 like

Bellen of mailen om te vragen om korting zou ik persoonlijk alleen doen als ik er al een horloge gekocht had.

Bij AD’s en grijze handelaars krijgen ze die mails aan de lopende band. Tot het punt dat ze er moe van worden.

Bij vintage kan ik me voorstellen dat je veelvuldig contact hebt via telefoon of email, maar dat komt natuurlijk omdat het om een horloge gaat met een geschiedenis.

1 like

Ik zeg juist niet dat je de volle prijs moet betalen. Als deze ellende voorbij is dan moet je gewoon eens langs gaan bij een AD, en dan kijken wat er mogelijk is.

In het slechtste geval loop je naar buiten met het horloge en natuurlijk een mooie korting… haha

Iedereen kan zijn of haar mening geven maar het belangrijkste is dat het jou keuze is waar, wanneer en tegen welke prijs je het horloge koopt.

Groet Jeroen.

1 like

Mailen niet, maar informatief bellen…werkt wel hoor. Tijdstip is ook van belang. Uurtje na opening ongeveer, dan is het nog niet druk. Maar goed, wat het best werkt is vaak hetgeen het best bij je past. Als je zenuwachtig met klamme handen jezelf staat te overwinnen…gooit zo’n verkoper er een paar honderd bovenop…:slight_smile:

2 likes

Heb ik alleen last van als ik trouwaktes of samenlevingscontracten moet ondertekenen…:joy:

Heb ik gelukkig geen last van als ik een horloge kom kopen. :joy:

2 likes

Gewoon de volle mep betalen, niet miepen over korting, maar dan tevens ook een stalen Rolex voor list price :nerd_face:

1 like

nog 2(goedkopere) modellen erbij halen en gaan vergelijken, daarna aangeven dat je de BB41 graag wil,maar meteen de duurste van de 3 is,of er niet iets te regelen valt…
en anders bedankt en ik denk erover na.

2 likes

Zelfde effect als meteen om de beste prijs vragen, maar dan met veel meer gedoe dus. 15%-20% is wat je kunt krijgen

1 like

Kent iemand ffswatches uit Hamburg. Kan hem hier op staal krijgen voor 2000 rond inclusief verzending. Dingen waar ik op moet letten? Heb m via eigen site gecontacteerd dus niet de ‘beveiliging’ via chrono24. Gewoon overmaken en hopen dat ie op de mat valt?