Tudor BB58 en heet water

ha! ik lijm ze niet, ik vang ze ermee. van die hele enge bijtende en stekende sukkels. soms zit er ook een gekkootje of salamandertje in, dat vind ik dan weer zielig. ging van bil, dus legde ik dat ding in alle vlugheid in een bak met dat spul. lekkâh

2 likes

Waarom doe je dat ding af als je

gaat?

1 like

mijn sex is tijdloos

3 likes

Da’s maf, in mijn Rolex boekje staat niets daarover. Op de Rolex website zelf lees ik dat horloges getest worden op weerstand tegen temperatuurschokken. En in een verslag van Carlos Pedroza welke in 2018 een driedaagse excursie naar de Rolexfabrieken heeft gemaakt wordt deze shocktest expliciet vernoemd.

1 like

Die temperatuur lijkt mij geen probleem. Als het niet te heet is om er zelf in te zitten kan die temperatuur niet zo extreem zijn geweest. Ik heb ook mijn horloges gedragen bij extreme temperaturen. Letterlijk van woestijn tot besneeuwde bergtoppen. Geen problemen gemerkt.

Ik zou het gewoon in de gaten houden. Het kan ook “user-error” zijn. Misschien verkeerd gezet of powerreserve uit laten lopen? Als het opnieuw voorkomt service laten uitvoeren.

Zei hij tegen haar na 2 minuten zwoegen

:upside_down_face:

4 likes

Omdat ik zo’n ontzettende zuurpruim ben, is waterdichtheid van horloges bij mij altijd een probleem.
Ik heb bij S&C aan de prachtige dame met rood haar gevraagd of ik met een ROLEX die 100 meter waterdicht is, gewoon kan zwemmen in mijn specifieke geval.
Nadat ze het had nagevraagd, gaf ze aan dat het geen probleem moest zijn om met het horloge te zwemmen.
Wat wel een probleem zou kunnen opleveren, en wat dan ook afgeraden werd, is met het horloge om erg warm te douchen. En ik zou het horloge in mijn geval elk jaar na moeten laten kijken.

Wellicht dat het met temperatuurverschil, vocht en de verschillende uitzettingsfactor van de diverse delen te maken heeft?

3 likes

Ik heb het zeker wel gelezen, maar kan het niet bewijzen (ik heb geen Rolex). In het boekje van een Omega staat het genoemd, zie hieronder het fragment uit het boekje van mijn Seamaster:

2 likes

misschien doet hij iets met poep ofzo…

Lijkt me sterk. Dan had @HanDavinci wel geweten wat insectenlijm is. Hij schijnt zelfverklaard expert te zijn in blubberkontgerelateerde zaken.

1 like

Nee, dat moet niet zo’n issue zijn. Maar kokend water, voor lange tijd kan ik me voorstellen dat bepaalde de lijm die voor bepaalde onderdelen gebruikt wordt smelt. Zo smelt shellac waarmee de rubies in het anker zitten gelijmd rond de 75 graden. Dat is niet handig lijkt me.

1 like

Vandaar ook mijn vraag aan TS: Hoe heet, exact, en hoe lang. :slight_smile:

En daar doe jij je horloge voor af?

De mijne zit vaak onder diverse dingen. Soit, het is geen insectenlijm, maar cocosvet en andere, eh, zaken. Vandaar dat ik na gedane arbeid ook een bad moet nemen met een boek. Ter ontspanning. Niet te lang te heet stoken die horloges, dat is het devies.

Dus: Voorkom ongelukken, en houd je horloge ten allen tijde om de pols.

De mijne niet. Wij hanteren de stelregel dat iedereen na een half uurtje blij moet zijn, en dat het dan tijd wordt voor relaxen, eten of allebei. :slight_smile: Het is net als mijn werk-ethiek:

Het gaat niet om de uren die je er in steekt, maar om het resultaat.

1 like

enige regel is dat er geen regels zijn tijdens sex. behave één stopwoord

Waar woon jij joh? In mijn huis lopen geen gekko’s en salamanders :joy: :joy: .

Griekenland dacht ik :sunglasses:

1 like

ik woon in nederland en griekenland. net weer terug in die eerste.

2 likes

Ik ben daar licht jaloers om. Sinds m’n vakantie op Thassos en m’n rondreis door het Noorden van Griekenland ben ik om. Het is fantastisch.

Mijn vrouw komt uit de Balkan, is niet geduldig en houdt er niet van om een dood paard te slaan, dus ja… Regels niet direct, maar een zekere efficiency wordt op prijs gesteld. Als we niks willen voelen gaan we wel naar de tandarts.

2 likes

ik moest hardop lachen, waarvoor dank. efficiënt seksen klinkt te Duits voor mij vrees ik. ik doe meestal maar wat :wink:

nooit geweest, maar

is breathtaking mooi. ben je in de meteora geweest? wij gaan verkassen binnen een paar jaar van het eiland naar de Peloponnesos. gewoon schofterig mooi en fijn en lekker. met m’n BB58, want daar gaat dit topic over :wink:

bezoek ik hier in amsterdam, dat dan weer wel.

2 likes

De taal van de liefde. Kijk. Now we’re talking.

Jazeker. En Kastoria, Delphi, Kavala en Kamena Vourla (verlopen badplaatsje, prachtig), Thessaloniki… Die hele ronde. Meteora was fantastisch.

On-topic: Als het buiten warm is en de zee is ook lekker warm, gebeurd er dus niks met je pakkingen. IJsbaden, die zijn kut. :slight_smile:

1 like

de Wim Hof methode, die moet ik nog doen!

1 like