Tudor BB58 op een Jubilee

Beste horlogevrienden,

Ik heb een blauwe BB58. Op de originele bracelet, maar ik zie regelmatig plaatjes voorbij komen van BB58 op een jubilee.

In overweeg dat dan ook, maar ben nog even op zoek naar ervaringen met diverse banden. Uncle seiko, Strapcode en of Forstner, etc…

Liefst een jubilee van Tudor zelf of een goede jubilee waarbij de sluiting kan worden overgezet.

Iemand ervaringen, tips?

Alvast dank,

John

5 likes

Ik heb geen ervaring met aftermarket staal en een Tudor sluiting maar mij bevalt Forstner beter dan Uncle. Zeker juist de sluiting en de betere verstel mogelijkheid.

1 like

Hallo John,
Bent u al iets meer te weten gekomen?

Zou zelf ook wel een jubilee band willen proberen voor mijn Black Bay 41.

Hoi,

Jazeker, ik ben toch eigenwijs geweest en een jubilee van Fornster overgenomen van een forumlid.

Stond best prima, maar toch iets te netjes vond ik zelf. OEM er weer op, toch beter. Dus ik ga niet voor de originele jubilee van Tudor, want dat was mijn eerste overweging.

Dus hij blijft lekker op de orginele band.
Misschien nu de blauwe Nato van Tudor eens proberen.

Maar goed, wel iets geleerd.
Wellicht kan ik weer iemand blij maken met de Fornster Jubilee voor de BB58.

1 like

Bedankt voor uw reactie!

Ik ben er nog niet uit,maar sterke voorkeur voor originele Tudor jubilee erbij om af te wisselen.

Op de nieuwe modellen leverbaar maar of deze ook los te verkrijgen zijn dat ga ik is vragen bij Tudor.

Ik kan de Uncle Seiko jubilee in combinatie met originele sluiting van Tudor aanbevelen. Zowel voor de BB58 als de 41mm BB.

Ploatjes:

4 likes

Hallo,
Bedankt voor de info!

Ziet er mooi uit!

Is de clasp eenvoudig over te zetten en voelt de band goed afgewerkt aan?

Jazeker. En geloof mij: ik ben kritisch…

Aanpassen sluiting is een eitje.

6 likes

En juist dat maakt - mijns inziens - het grote verschil. Want een gewone/standaard endlink of sluiting is brrrr… niet zo fraai. My two cents.

1 like

Hi, heb je de jubilee toevallig nog te koop?

Nee sorry, ander lid blij mee kunnen te maken.

1 like

Heb mn 925 soms op een Forstner maar dan is het ding niet meer onder de radar want lijkt plots op dat bekende merk…
Zo een Jubilee draagt best lekker, los op de pols flexen. :sunglasses:

Had bij S&C een OEM besteld, nooit meer iets gehoord, slechte relatie zeker na een halve ton spulletjes gekocht te hebben daar, nou dan niet hè.
Forstner it is.

1 like

Ik ben zelf ook zeer tevreden met de jubilee van Uncle straps.

2 likes

Staat echt heel gaaf

1 like

Ik heb een forstner gehad op mijn bb58, heel mooi maar tegenwoordig ga ik voor uncle seiko omdat ik daar de oem clasp kan behouden.

Heel gaaf om te zien zo. Wil nu ineens ook weer een BB58 :rofl:

1 like