Hallo HF’ers, ik had onlangs een BB58 op het oog, specifiek de zwarte op een nato strap. Ik vroeg me af of de patina van de bezel normaal is of dat er mogelijk een andere bezel op is geplaatst? De cijfers/streepjes zijn zo goed als wit/zilver vergeleken met de meer beige/zandkleurige kleur op de fabrieksfotos. Het horloge komt uit 2019 en online is wel wat te vinden over een beetje patina/verlies van beige kleur maar ik kan nergens echt goede fotos vinden due daadwerkelijk evenveel kleur zijn verloren als deze. Foto ter illustratie van de bb58 in kwestie:
Cijfers op de bezel zijn idd wel erg andere kleur. Wat weet je over de verkoper en hoe zeker ben je dat deze echt is? Ja, er worden neppers gemaakt. Zelfs heel goede.
Hier lijkt het ook al een stuk meer richting wit/zilver toch? In ieder geval vergeleken met toen hij nieuw was, dus zou eventueel wel kunnen als patina
Daar heb je het antwoord… Ik denk voor een “full set” betaal je niet de hoofdprijs! Maar heb je zekerheid dat alles klopt! Het probleem is dat er tegenwoordig zoveel goed fakes in omloop zijn. Vanwege 100-200eur zou IK geen risiko nemen! Weet niet wat het horloge moet kosten, maar neem de tijd, en zoek even verder naar eentje waar alles past!