Tudor Black Bay 79220b en/of Black Bay 79030N-0001

Dag mede-liefhebbers!

Sinds een jaar of twee heb ik deze 79220b in de horlogedoos:

Ik heb ‘m in de lente en de zomer op de Nato, en tijdens de kille maanden op de originele blauwe lederen band. De stalen band heb ik er niet bij (wat ik wel jammer vind, en ik merk dat ik in de zomer vaak naar mijn Rolex 6694 op staal grijp.

Het los aankopen van de originele stalen band heb ik weleens overwogen, maar als origineel apart item vind ik ze dan weer bijzonder duur.

To the point: ik heb al enkele keren in de etalage staan kijken naar de Black Bay Fifty Eight:

Snelle gedachtegang was: de 79220b de deur uit en deze in de plaats. Dan heb ik ‘m meteen op staal én hij is 2 mm kleiner in diameter (vind ik wel een plus, hoewel ik ‘m nog nooit gepast heb, dat moet er eens van komen maar is gevaarlijk).

De vraag aan jullie: zouden jullie de blauwe laten gaan en dan de 58 in huis halen?
Of: aangezien de huidige Tudor nog over het vintage roosje op de dial beschikt (misschien in de toekomst gewilder dan zijn opvolger 79230?), en ik ‘m absoluut nog niet beu ben, toch maar bijhouden en de 58 extra aanschaffen? Dat laatste is zeker mogelijk, maar uiteraard is een ‘inruil’ financieel interessanter :-).

Groeten!
Stijn

1 like

Absoluut.

3 likes

Nee. Waarom? Omdat ik jouw ‘ouwe blauwe’ vele malen mooier vind. Bijzonderder ook. Tenzij je ook graag wil, wat iedereen wil … dan moet je lekker voor de BB58 gaan. Beter nog, de nieuwe blauwe! Ook mooi. :sunglasses:

Op naar TL2, kun je hem te koop zetten. :wink:

4 likes

Bestel in ieder geval de bb58, dan heb je nog ruim de tijd om na te denken wat je doet wanneer dit horloge eindelijk beschikbaar is.

De blauwe BB58 dan maar hè :wink: Ik vind het überhaupt al vreemd dat de BB’s zonder stalen band te koop zijn.

Lekker de 79220B houden.

Want: roosje dus collectible op termijn. Plus bijzonder sympathiek in onderhoud (allemans ETA).

image

image

Qua maat: whatever dus wat je zelf mooi/prettig vindt. Naast mijn 79220B heb ik ook de BB58 (zwart, op staal) en het zijn onderling sterk verschillende horloges.

Dus als je kunt: de blauwe ETA houden en de zwarte BB58 erbij.

Succes
:sunglasses:

1 like

Zo dus inderdaad

2 likes

Blauwe eruit en direct de BB58 kopen…
Heerlijke maat en nog steeds geen spijt van.

2 likes

Investeren kun je leren! Yes, … :joy::joy::joy:

giphy

Vind ik altijd zo’n grappig argument.
Ik zou ook ‘een oud roosje’ gewoon naar een TUDOR Service Centre brengen. Al was het maar omdat je dan zeker weet dat er originele onderdelen (pakkingen bijvoorbeeld) worden gebruikt. Dat verdient dit horloge vind ik. Het uurwerk is in basis ETA, wat volgens mij niet wil zeggen dat TUDOR er geen eigen twist aan gegeven heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat een kundige horlogemaker er geen raad mee zou weten, maar toch … het is een TUDOR! Dus. :wink:

PS

Eens! :sunglasses:

1 like

Yep. Staal boven alles :sunglasses:
En zwart/goud vind ik mooier dan deze kleur blauw.

1 like

Mogelijk is deze ergens goedkoper te vinden, of met korting?
Ik vind de blauwe iig erg mooi. Ik zou er dan geen 58 bijhalen maar een keuze maken tussen de twee. Tenzij je ook een Tudor pet draagt op zonnige dagen, dan zou ik ze beide houden.
Misschien toch eens gaan passen en de beurs thuis laten🧐.
Veel succes en plezier met de keuze!

Dit dus

[quote=“dreski, post:8, topic:276102”]
Blauwe eruit en direct de BB58 kopen…

Heerlijke maat en nog steeds geen spijt van.
[/quote]

Je kan ze allebei in collectie hebben. De blauwe heeft veel meer moderne look terwijl de zwarte BB58 meer een vintage vibe hebt.

En BB58 draagt veel comfortabeler dan de 41mm. Niks mis ermee.

Weet niet of eta op den duur een collector’s item wordt. Redelijk wat geproduceerd. Ik heb voor de eta gekozen omdat ik de rivetted armband niet mooi vind. Kwestie van smaak.

3 likes

Dit.
Beide is altijd beter.

Is dit echt een dingetje ja?

Ja.

Welnee.

1 like

Eh… ik zelf heb totaal geen idee hoor.
Roosjes associeer ik met jantje koopmans en met Conny Vandenbos.
That’s all.

Ik vind het moeilijk te geloven dat de rose dials in de toekomst gewilder zullen zijn.

Toen de nieuwe BB-lijn uitkwam was ik enthousiast, maar na ze gezien te hebben in Oberhausen was ik teleurgesteld. Veel te dik en groot… die trend van hockeypucks is al een goed decennium voorbij namelijk.

Toen kwam daar een paar jaar later de BB58 en dat is hoe de BB-lijn (in mijn ogen) had moeten zijn vanaf het begin. Veel meer in lijn met de originele Submariners en ook een heel stuk draagbaarder. (in het verleden een 14060M gehad en toen ik de BB58 voor het eerst omdeed voelde het gelijk qua draagcomfort)

Ik denk ook niet dat de Submariner lijn terugkomt bij Tudor, dat zou zelfmoord zijn voor Rolex, dus de BB58 lijn is naar mijn mening de geestelijk opvolger van de Tudor Subs van weleer.

3 likes

Niet voor mij persoonlijk. Ik koop om te dragen/houden. Afschrijven op overbodige luxe items als horloges is part of the deal.

Maar naar een Black Bay/uitvoering die slechts een paar jaar is geproduceerd, zal tzt meer vraag zijn dan naar een uitvoering die langer en in veel grotere oplage van de band is gerold.

In a heartbeat :wink: