Tudor Black Bay 79230N in-house ervaringen

18,5 maakt een 58 wel wat magertjes. Ik heb hem vandaag ook gepast en ondanks dat hij niet ‘klein’ valt, vond ik het net niet bij mij passen. Ik zou ook voor de reguliere 41mm gaan.

1 like

4 likes

Dank voor de link Ralph :+1:

1 like

Het wordt voor mij sowieso de zwarte versie. Dat vind ik de mooiste en ook historisch meest correcte versie. Blauw heb ik net gehad…ook heel erg mooi. Rood doet het iets minder voor mij.

1 like

Dus jij ervaart 'm ook niet als (té) top-heavy om de pols op leer?

Pfff man man man, wat een smulfoto’s weer :ok_hand:

1 like

Dat zoiezo @daffie… anders heb je een flinke ‘lug gap’ met zo’n dun bandje

2 likes

Ah…goh, ik zie zo snel niet het verschil…:see_no_evil: Maar ik zie het nu aan de crown.

De ETA is er ook in het zwart :heart_eyes:

3 likes

Zekers…de ETA in zwart zou ook een optie zijn. Echter ik heb een prachtig aanbod voor de in-house versie…vandaar.

@royke74 @Taconew zeker…daar moet een lekkere fikse band aan idd.

1 like

Geweldig mooie foto’s !

1 like

Ik waardeer jouw horlogesmaak ten zeerste :ok_hand:t2::wink:

1 like

De Black Rose is de duurste van allemaal. Veel duurder momenteel dan de BB58. De Black Rose is het kortst on productie geweest half jaar of zo.

3 likes

Je kunt geen foute keuze maken met een Tudor BB 41. Wat ik nog wil meegeven is dat de versie op leer met vouwsluiting net andersom dichtgaat dan men meestal gewend is. het lange gedeelte zit bij 12 uur en komt naar je toe. Sommige draaien deze om maar dan zit de vouwsluiting niet zo lekker (lees ik, heb dit nog niet geprobeerd)

1 like

Ook echt schitterend! :heart_eyes:

1 like

Ik heb ook gelezen dat dit 79220N model zo’n 5 maanden in productie is geweest en in aantal zo’n 3000 stuks.

Dank, ben ook blij dat ik deze aan mijn collectie heb mogen toevoegen :ok_hand:

Goede info…dank! Vreemd…waarom zou men hiervoor hebben gekozen? :thinking:

Heeft iemand de band wel eens omgedraaid bevestigd…en zo ja hoe beviel dat mbt de sluiting?

Dit dus…

4 likes

Ik heb nooit de band omgedraaid maar de band naar je toe is ook een mooi extra tooltje van deze Tudors dus gewoon dragen zoals het hoort…

Ik vond hem niet topzwaar eerlijk gezegd, had minder met de nieuwe Rivet stalen band dus leder is prachtig mijn inziens alleen wel inderdaad een dikke band zoeken om lug gap te beperken…

Succes

2 likes

Geen idee… bij mij zat hij gewoon met t kortere deel boven. Had er met min 18,5cm pols geen last van dat hij niet lekker zat

1 like