Tudor Black Bay 79230N in-house ervaringen

Eerste keer is de sluiting even wennen idd, maar als mensen mijn horloge om proberen zeg ik altijd erbij “het werkt zoals een BH sluiting” en dan snapt iedereen het meteen :smile:

2 likes

Ik vond de CB banden echt ruk… Veel te dik en te wijd uitstaand bij de lugs, en veeel te lang. Everest banden zijn wel helemaal the bom. Kost ook wel wat , dat dan weer wel.

Ik zat te kijken naar rubber naast de MN strap voor de afwisseling (die zit namelijk ook al op de MeisterSinger, Longines Legend Diver en komt ook op de incoming Halios Seaforth Bronze) en kwam in mijn zoektocht uit op Everest en CB, maar de CB lijkt mij veeeeel te lang en al die gaatjes ziet er ook niet top uit lijkt me. Heb je toevallig wat foto’s om te delen?

@daffie Ten eerste, had je dat niet meteen kunnen proberen op de supermooie blauwe BB die je toch wel een week gehad hebt volgens mij? :stuck_out_tongue: Let bij banden en Tudor wel op dat de afstand tussen de spring bar en de kast echt bizar groot is, ik zou dan kiezen voor iets wat er onderdoor gaat (zoals de MN) of iets wat mooi aansluit zoals Everest (die niet alleen rubber leveren maar ook leer)

1 like

De zwarte versie met die goudkeurige accenten is inderdaad prachtig, staat wat minder kil dan de blauwe. Op leer twijfel ik of het een blijver is en je zal er een stuk meer op afschrijven bij verkoop (tenzij de deal nu echt top is natuurlijk :wink:).

Dit terzijde moet ik wel zeggen dat die vouwsluiting (nadat de leren band wat ingedragen is) echt klasse aanvoelt, even mooi afgewerkt als de sluiting van de stalen band. Ik heb eentje voor mijn Ranger en ik zou 'm niet meer willen missen. Dat die flap naar je toe zit is enkel de eerste dagen wat wennen, daarna merk je dat niet meer. En hij plooit beter toe zo. Ko heeft me wel een bandje gemaakt die wat korter is dan de standaard strap, geen idee hoe dat gaat uitvallen om jouw pols.

Mooi dat je weer terug in het Tudor kamp bent trouwens :wink::+1:

3 likes

Nope banden liggen nog ongedragen on de seals. :sweat_smile:
Wel een filmpje van YouTube

1 like

@illewoare

De deal is helaas niet zoals ik had verwacht en gehoopt…dus nog even een slag om de arm. Hopelijk wordt het 'm nog…we’ll see.

3 likes

Hopelijk komt het nog goed! :crossed_fingers:

Het inhouse uurwerk is trouwens van een heel andere kwaliteit als de ETA. Precisie is top, opwinden gaat boterzacht en de power reserve is mooi meegenomen. Stoort me nu altijd als de standaard 38u uurwerkjes zo snel stil staan :wink:

3 likes

Voorbeeldje van leren Everest band:

5 likes

Zou je zeggen. :sunglasses: Maar ik weet hoe lastig de band verwisselen is en wilde het horloge en de ss band in dezelfde staat houden voor de verkoop.

Dank voor de tips. :+1:

Klinkt super idd. Morgen nog even bellen…daarna weet ik de exacte prijs en weet ik of het 'm wel of niet wordt…

Thx Jasper :+1:

1 like

Of ‘n setje SEL’s!!!imageimage

2 likes

Die Buyers Guide van Hodinkee is echt geweldig ja

1 like

Ja echt mooie app! Met ook bewegende plaatjes erin! Echt super gedaan :sunglasses::+1:

Veelzijdig horloge op al die verschillende banden :smiley:

2 likes