Tudor Black Bay Bronze "The 50 year Patina Edition"

Holy peep, wie heeft deze ook gezien?

Een paar weken in citroensap laten sudderen ofzo? Het zou me verbazen dat de kroon nog open kan… (De bezel zit alvast vast, staat in de advertentie :grimacing:)

3 likes

Wow wat een mooi horloge!

Wow… ik dacht dat brons groen werd na verloop van tijd. Heftig kleurtje wel.

zonde…

Ik hou wel van wat patina, maar niet van dit overdreven gedoe.

Wat kleuren betreft zijn er verschillende mogelijkheden. In het verleden wel wat gespeeld met het kunstmatig verouderen van koper, brons en messing.
Je kan brons een nacht in een luchtdicht zakje met gekookte eieren stoppen en dan krijg je verschillende bruintinten.
Citroen verstuiven en wat zoutkorrels erop geeft groen, waar ammoniadampen met zout weer wat meer blauw geven…

Dat is heel makkelijke te regelen en er ook weer af te krijgen…dat groene gaf af aan mijn kleding. Leuk hoor brons. Maar alleen om naar te kijken en niet om te dragen.
Na een nachjte boven een bakje met azijn. Leg je hem er een nachtje in dan is hij weer als nieuw.
brons

1 like

Dus je wil een horloge met patina, koopt er eentje uit 2020, vernaggel deze waardoor de bezel niet meer werkt en verkoopt het als een uniek horloge. Beetje vreemd dit, maar kan aan mij liggen🤔

3 likes

Spuuglelijk :-1:

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.