Tudor Black Bay Fifty-Eight Watch Review

Nieuwe Blog to Watch review…

https://www.ablogtowatch.com/tudor-black-bay-fifty-eight-watch-review/

25 likes

Prachtig

1 like

Ik vind 'm eigenlijk best mooi.

Ik zou hier (ook) aan kunnen wennen!

Vind dat Tudor de laatste jaren erg goed bezig is met al het geknipoog naar het verleden. Deze heeft wat mij betreft ook een lekkere & ‘ouwe’ vintageachtige uitstraling. Ach laat ik er eens een gekke definitie aan toekennen: Een mooie hom(m)age richting de oude subs, lekkâh… :ok_hand:

1 like

Ik vind de gesp op de Tudor Black Bay erg tegenvallen.
Dun metaal. Flimsey en tinny.
Vergeleken met bijvoorbeeld de gesp op een Omega is het net blik.
Tik maar eens met je nagel op de gesp. Klinkt goedkoop.

Maar ik zal wel de enige zijn want ik heb er nog niemand anders over gehoord. En Tudor is natuurlijk van Rolex dus ja, dan gelden andere regels …

1 like

Deze bedoel je?

(De foto’s komen uit de review)

Ziet er redelijk ‘normaal’ uit wat mij betreft. Ik heb al jaren geen Omega meer in handen gehad, maar wel Tudor en Rolex en over het algemeen is het best wel dik in orde. Maar goed, ik heb deze zelf nog niet gezien. Vind persoonlijk de rivet band wel fraai en passend bij het horloge, beter dan een normale Oyster. Maar ook dat is smaak.

1 like

Ja die

Voor een modern horloge in deze prijsklasse vind ik m té blikkerig

1 like

De foto’s tonen de BB58 helemaal hoe hij is, er zitten echt goeie shots bij. Meestal in reviews zijn het van die overbelichte of gefilterde foto’s, hier valt het zeer goed mee :slight_smile:

Mijn ervaring met de sluiting: Dat “blikken” geluid komt van het feit dat het enige punt waar de sluiting dicht zit de keramische bal is. Dat geeft een rotatiepunt en daardoor klemt de sluiting niet tegen het ingeplooide deel van de band en krijg je inderdaad wat kletteren van metaal tegen elkaar als je erop tikt.

Ter verdediging: ik vind het metaal zeker niet dun of goedkoop aanvoelen en het kletteren heb je niet als je 'm gewoon om hebt. En doordat het allemaal simpel in elkaar steekt, is alles flexibel en heb je ook geen bulkig stuk onder je pols hangen, deze draagt gewoon heel elegant. Mijn Oris 65 sluiting bv stak uit boven de band, waardoor ik heel snel krassen erop had. Mijn 58 sluiting is nog krasvrij :+1:

Het is dus allemaal hoe je het zelf aanvoelt, ik vind het top! Maar misschien is het wel onwetendheid… :wink:

4 likes

Bij mij is het voor wat bereft deze sluiting zeker onwetendheid. Ik heb hem nog niet in handen gehad. Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is de (draag)grootte. Op de laatste foto, waar de BB in de vlakke hand ligt, lijkt 'ie wel heel erg klein. Ik ben 43mm duikers gewend, benieuwd hoe deze om de pols zit. Binnenkort eens even langs in 020, even passen…

Nu nog in andere kleuren… :muscle:

1 like

Op staal draagt hij wat groter dan 39mm, mede ook door de vorm van de kast. Het is een blokje zeg maar. Ik heb een 39mm Heuer en die draagt stukken kleiner. Passen is de boodschap inderdaad! :slight_smile:

Zonder goud en met blauwe bezel en blauwe wijzerplaat zou ik wel eens willen zien! :thinking::heart_eyes:

3 likes

yes yes! En witte markers natuurlijk!

1 like

+1

Schitterend horloge. :heart_eyes:

Prachtig uurwerk

Schitterend ding, mooi ook dat ie nu 39mm is, maar eens bekijken vanachter het glas

1 like

Zeker een schitterend ding, zeker de moeite waard een keertje van dichtbij te bekijken en te passen :+1:

Ik heb zelf de Black Bay Fifty Eight en een Rolex GMT-Master II om te vergelijken. Dit is mij nooit opgevallen en ik moet eerlijk zeggen dat er details op de Tudor gesp zitten die zelfs Rolex niet heeft. Zoals keramiek ball bearings in plaats van stalen op de safety clasp, geniaal bedacht!

1 like