Tudor Black Bay of Breitling Superocean Heritage (46)

Het begint weer te kriebelen. De Omega PO (45,5/8500) is verkocht en een deel van het bedrag mag weer besteed worden.

Zit nu te kijken naar zowel de Tudor Black Bay (red en blue) en de Breitling Superocean Heritage (46mm, brons, zwart en blauw).

Tweedehands zijn de prijzen redelijk gelijk.

Welke heeft jullie voorkeur? En waarom?

Ik zou persoonlijk voor de Tudor gaan, ik vind de superocean niet echt een breitling look hebben, en die look die die wel heeft vind ik weer wat van tudor weg hebben.:sunglasses:
En ik vind Tudor wat specialer en denk dat het afwerkings niveau ook hoger is maar dat kan ik niet hard maken.

Ik vind ze beide heel mooi maar zou toch voor de BB gaan.
Qua looks net even wat ruiger.
Een icoon in wording!

Ik vind beiden ontzettend mooie horloges. Mijn enige minpunt bij de Breitling is dat ik het ontzettend jammer vind dat er geen normale stalen band voor te krijgen is…

Ik persoonlijk voor de breitling, in het zwart met de originele meshband (tu)

Lastige, heb zelf beide om de pols gehad, heb echt een zwak voor de Milanaise band.

Wat me aan de Breitling echt stoort is dat er een duikring op zit die eigenlijk geen duikring is. Ik zou voor de Tudor gaan, met Stalen band, en rode bezel.

Meer meningen hier;
http://forums.watchuseek.com/f2/tudor-heritage-black-bay-breitling-heritage-758375-4.html

Kruit1984 Schreef:

Ik vind beiden ontzettend mooie horloges. Mijn
enige minpunt bij de Breitling is dat ik het
ontzettend jammer vind dat er geen normale stalen
band voor te krijgen is…

De Milanese band vind ik nu juist een enorm pluspunt.

Ik vind het een mooie Breitling. Moest er aan wennen.
Maar voor mij persoonlijk dan wel op een andere band.

Ik zou voor de Tudor gaan, omwille van dezelfde reden als automaatje geeft.

Menrik Schreef:

Ik zou voor de Tudor gaan, omwille van dezelfde
reden als automaatje geeft.

Maar is de afwerking van Tudor beter dan die van Breitling?
Heb nog nooit een Tudor in de hand gehad dus ik kan er niet over oordelen.

cliogek Schreef:

Menrik Schreef:


Ik zou voor de Tudor gaan, omwille van dezelfde
reden als automaatje geeft.

Maar is de afwerking van Tudor beter dan die van
Breitling?
Heb nog nooit een Tudor in de hand gehad dus ik
kan er niet over oordelen.

Afgelopen weekend nog een Tudor in de handen gehad en die kwaliteit is m.i. vergelijkbaar met bijvoorbeeld mijn Omega Seamaster.
Hoe Breitling zich verhoudt tot deze is mij niet bekend, ik heb nog nooit een Breitling in de hand gehad…

Beiden zijn mooie klokjes… vergelijkbaar maar zeker een kwestie van smaak. Als je voor behoudt van waarde gaat zou ik voor de Tudor gaan. Ik denk omdat het familie van…is dat deze iets meer waarde behoud.

Ik zou voor de Tudor gaan hoewel die Superocean ook wijs is…

Succes met het besluit!
:~

Beide prachtig en hoog op de wishlist. Maar toch een nipte overwinning voor de BB.
Is net wat kleiner, subtieler… Maar zou ze beide ook gewoon gaan passen, gaat om je eigen gevoel toch? En gevoel is volgens mij het sleutelwoord in deze.

Los van het feit dat ik beide prachtig vind valt het me op de tudors worden geflipperd als een malle, deze breitlings zie ik echter nauwelijks op de verschillende verkoopfora

for what it’s worth :slight_smile:

Oef!

De breitling niet in mn handen gehad, de tudor wel.

Maar kwa looks spreekt de tudor me meer aan. Ik zou voor die gaan. De kleur zou ik laten afhangen v hoe ik m zou dragen. Als t n casual klok moet wezen, dan zou ik de rode nemen. Die heeft met zn grovere leren band wel iets nonchalants en de rode & gouden tinten geven m n leuke vintage uitstraling.
Als t n allrounder moet wezen voor ook onder n pak, zou ik de blauwe verkiezen. Zn tinten vind ik iets rustiger en bovendien prefereer ik n stalen band voor daily beaters.

larsvdberg Schreef:

Oef!

http://www.breitling.com/media/image/0/base/asset-
version-a6b482a8fc-superocean-heritage-46.png

Goh, op n bandje v jou? :+

Dat blauwr ziet er wel heel mooi uit… Maar mis ook n ‘normale’ metalen band. Ik vind deze klok niet zo mooi op mesh.

Groene bezel + meshband ! (tu)

edit: hmm, lijkt niet te bestaan in 46 mm of je zou de LE nog moeten kunnen vinden.

Ik zou denk ik voor de Tudor gaan. De Breitling heeft niet echt een Breitling uitstraling/kenmerken voor mij: druk, vaak een chrono, veel opschriften en glimmende onderdeeltjes.

Superocean ongetwijfeld!
Zoveel klasse in die klok.