Tudor Black bay Pro band: advies gevraagd.

Een aantal maanden geleden mijn eerste Tudor aangeschaft op een uncle jubilee band met een nato erbij.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de originele band hier vragen ze dus 880€ voor bij S&C, is dit het geld waard? of lekker kijken naar een uncle of een forstner model O?

hoor graag van jullie!

1 like

De T-fit clasp werkt goed op de BB Pro, al had ik er wel een half link bij om hem net wat beter af te kunnen stellen.
Ik zou er het geld niet voor over hebben en toch voor een alternatief gaan.

1 like

En terug naar algemeen. TS vraagt om advies, dat is iets anders als een zoekopdracht. Want dat mag nog niet als je TL1 hebt. :innocent:

PS ik vind het zijn geld dik waard! Prima band met dito sluiting. Maar of je het ervoor over hebt is nogal persoonlijk.

4 likes

Is het z‘n geld waard? Ik vind een band met verstelbare sluiting ideaal! Wil niet meer zonder!

880 is wel veel, misschien kun je hem ergens gebruikt op de kop tikken. Anders zal je die 880 moeten gaan neerleggen

Band past ook optisch bij het horloge. Dus is het niet alleen de sluiting

1 like

uiteraard de 880 is veel geld, gebruikt is er niks te vinden wel had ik deze gevonden maar heb me twijfels bij originaliteit

https://www.chrono24.nl/tudor/horlogeband-oem-black-bay-pro-bracelet-with-t-fit-clasp-20mm-lug-width-compatible-with-bb-58-gmt--id43224380.htm?searchHash=14606c0f_0aedpy&pos=2

En hier komen nog BTW en invoerkosten bij, dus niet veel goedkoper.

1 like

Ik zou je tudor pro verpatsen en een nieuwe halen, of een tweedehands tudor pro kopen en verpatsen zonder band. Dan kom je goedkoper uit dan 880.

Ondanks dat Forstner etc best prima is, gaat er voor mij niets boven origineel, en is goedkoop duurkoop.

ik heb de Tudor vlam nieuw en ongedragen gekocht van een collega echt ruim onder de markt waarde (moest er van af ivm verbouwingen), anders was dit idee zeker het beste geweest.

Dit is ook de reden dat ik een losse band kopen overweeg.

Dan zou ik een preowned pro halen, en vervolgens die voor 400-500 euro minder proberen te doorflipperen zonder band.

2 likes

Ik snap hem maar ben echt niet van het verkopen haha wil alles dragen en behouden. Deze inmiddels al 2 maanden dagelijks om. Denk dat ik de zaterdag even langs S&C ga om de band te bestellen als ik het zo hoor van iedereen is dit zeker het geld waard

4 likes

Ik vind 'm wel tof!

Zou zelf trouwens nog wel de originele rubberen band van Tudor erbij willen hebben, maar ook ik hik ook een beetje tegen de prijs aan. Ach ja … #yolo :wink:

2 likes

volgende maand wordt je salaris weer bij gestort toch? zie geen reden om het niet te doen dan haha

1 like

Valt me nog mee, eerlijk gezegd. Ik heb gekkere dingen gezien voor een bracelet.

Dat kan ik niet voor je beantwoorden. Het is mijn geld niet.

Als dat je lukt, en als je de moeite daarvoor wilt nemen. Eerlijk gezegd is mijn tijd meer waard dan die 350 pietermannen die ik met zo’n gok in het beste gevan zou kunnen besparen.

Gewoon het orgineel :ok_hand:

6 likes

Ik vind het best meevallen, zeker voor een stalen band. Ik heb navraag gedaan voor een rubber bandje voor de Cartier Santos Large. Dit rubber bandje moet 330 euro kosten, ex sluiting. Dat is pas een boel geld.

Mocht iemand toevallig dit bandje hebben en van af willen, dan houd ik me aanbevolen.

Rijke tatta

heb zelf ook gruwelijk weinig zin in dit gedoe

Gewoon een nieuwe kopen dan.

Super band. Niet twijfelen is het waard.

4 likes

Gokken met beperkte mogelijke pay-off is niet de methode om rijke tatta te worden in mijn ervaring met horloges en de daarbij horende onderdelen. Dat gezegd: Nooit een Rolex gehad en gemod met een stone dial. :slight_smile:

en je moet altijd nog maar kijken wat je krijgt, hoe je het kwijt raakt. Nieuwe kopen zou mijn idee zijn, al is 860 ballen voor deze tatta best geld voor een losse band. :slight_smile: