Tudor black bay

Gisteren voor het eerst de black bay in het echt bewonderd. Ik ben verliefd. Nog 2 maandjes sparen en dan is die van mij.

38 likes

Daar ga je geen spijt van krijgen :sunglasses:

Goede keus! Nog getwijfeld tussen de zwarte en blauwe variant?

1 like

Nee sws zwart! Wel tussen de 41 en 39mm maar aangezien ik ruim 2m lang ben. Valt de 39 in het niets…

1 like

Zeker voor de 41mm gaan dan! Ik heb de mijne weggedaan net omdàt ik geen 2m ben.

Deze ook overigens:

Wel stuk voor stuk toppers deze familie.

Daarom siert nu deze de pols:

Veel succes met de zoektocht!

3 likes

Ik ben 1.96 en mijn linkerpols is 19cm, maar de BB58 draagt perfect. Absoluut niet te klein.
De huidige 41mm vind ik achterlijk dik, en oogt daardoor wat goedkoop. Door de dikte stoot je er ook veel makkelijker mee ergens tegenaan.
Is natuurlijk slechts een persoonlijke mening.

Er is maar 1 goed advies: beide maten passen, en niet luisteren naar mij of iemand anders, maar alleen naar jezelf :+1:t2:

4 likes

Twee maandjes zijn zo om…

2 likes

Misschien in de tussentijd ook het blauwe gedeelte op het forum in de gaten houden. Kun je misschien een zwarte bb58 oppikken voor een paar honderd onder de listprijs. Daarnaast zou ik sws de bb58 boven de bb41 verkiezen. Mooier formaat, sowieso veel minder lomp/dik.

Staat inderdaad top. Deze maat is voor (bijna) iedereen meer dan geschikt.

Prima keuze , heb zelf de '58 omdat de 41 voor mij te dik en groot is .

3 likes

Idd gewoon lekker passen. Want ik vind de 58 geweldig, maar de 41 heritage brengt een grotere glimlach bij mij…

1 like

Als ik een 41mm zou passen zou ik het wel weten. Voor mij is dit dé mooiste Tudor Black Bay (staat nog in het blauw ook):

5 likes

is een vd mooiste iig.

2 likes

Top horloge, krijgt bij mij de meeste draagtijd👌. Al is blauw ook echt geen verkeerde keuze…

3 likes

Heb je ook nog aan de GMT gedacht? Wat een top klok is dat zeg. De kast heeft aan de achterzijde gepolijste hoeken waardoor hij minder dik op de pols valt dan de normale Tudor Black Bay Heritage in 41mm. Daarnaast kunt de wijzerplaat bij de GMT wat minder diep. Op deze manier hebben ze ruimte gewonnen voor het dikkere GMT uurwerk.

1 like

Valt me ook opeens op dat Tudor er vroeger toch een veel mooiere box en boekjes bij deed. Daarna zijn ze gaan beknibbelen heb ik het idee.

1 like

Ja vroeger kreeg je de nato band er standaard bij…

Eens, dit is wat mij betreft ook echt de mooiste! Zwarte smiley dial, bracelet zonder rivets, prima dikte! Helaas ook te groot voor mijn pols!