Tudor Date + Day loopt véél achter

Niet zo een goed nieuws helaas…

Vandaag opgemerkt dat mijn Tudor Date + Day zo’n 5 seconden achterloopt op ongeveer 2 uur tijd. Ik heb dit vergeleken met www.dejuistetijd.nl. Tot voorkort ging alles normaal…

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Had al contact opgenomen met Gilson te Antwerpen, voor het afstellen van dit ETA uurwerk… Blijkt dat dit niet mogelijk is en dat het naar Rolex moet… :sunglasses:

Een beetje horlogemaker kan een dergelijk uurwerk toch afregelen?

Iemand een goed adres in Vlaanderen voor het afregelen van mijn horloge? :slight_smile:

gr. Glenn

Afregelen kan iedere fatsoenlijke horlogemaker, maar je lost daarmee mogelijk de oorzaak van het probleem niet op. Als een horloge substantieel achter loopt heeft dit vaak een oorzaak en die neem je niet weg door de afstelling aan te passen. Maar naar Rolex lijkt me onzinnig (of het zou binnen de garantie moeten vallen).

Hams

Ik heb geen adres in Vlaanderen voor je, maar wel een hart onder de riem: een competente horlogemaker kan 'm voor je servicen. Daar heb je Rolex niet voor nodig. Rolex heeft Tudor o.a. in de markt gezet om een groter deel van de polshorlogemarkt te kunnen bestrijken, om een goedkoper (maar wel kwalitatief goed) alternatief te hebben en om -met een relatief eenvoudig uurwerk- de kritiek van veel klanten te weerstaan die het onzin vonden dat alles terug moest naar Rolex. Ook Omega heeft deze strategie: de Speedmaster Automatic heeft een Valjoux 7750-uurwerk en in de jaren 70 gebruikten Tissot, Omega en anderen ook hetzelfde uurwerk (Lemania 13xx serie, bijvoorbeeld).

Gewoon zoeken naar een goede horlogemaker!

Menno

Precies! Volledig demonteren, reinigen en smeren.

Ben ik vanplan te laten doen. :slight_smile:

Wat mag een service kosten aan zo’n ETA?

gr. Glenn

Glenn Schreef:

Ben ik vanplan te laten doen. :slight_smile:

Wat mag een service kosten aan zo’n ETA?

gr. Glenn

Nou. Voor minder dan 200 euro moet je weer het mannetje zijn hoor. Inclusief nieuwe pakking etc…

Volgens mij ligt het probleem toch niet zo zeer bij een service… De vorige eigenaar heeft het uurwerk laten servicen…

Zijn er omstandigheden waardoor zo’n automaat onregelt kan geraken? Bijvoorbeeld ergens tegenaan stoten?

Gr. Glenn

Is het horloge dicht bij een magneet geweest?
Kan een horloge flink last van hebben (weet niet of een horloge dan juist achter gaat lopen!?)
Dan zou het alleen een kwestie van het horloge weer de-magnetiseren zijn misschien.

Neen, geen magneten tegengekomen.

Glenn

hcptdg Schreef:

Afregelen kan iedere fatsoenlijke horlogemaker,
maar je lost daarmee mogelijk de oorzaak van het
probleem niet op. Als een horloge substantieel
achter loopt heeft dit vaak een oorzaak en die
neem je niet weg door de afstelling aan te passen.
Maar naar Rolex lijkt me onzinnig (of het zou
binnen de garantie moeten vallen).

Hams

Hallo Hams :wink:

Jawel hoor, afregelen of demagnetiseren is meer dan voldoende. Ik heb het klokje volledig laten servicen door Fer, volgens mij maximaal drie maanden geleden.

ticothijs82 Schreef:

Precies! Volledig demonteren, reinigen en smeren.

Nee dus :wink:

En zoals Bert opmerkt, max 200,- voor een service.

Gr. Roel

Krabong Schreef:

hcptdg Schreef:

Afregelen kan iedere fatsoenlijke horlogemaker,
maar je lost daarmee mogelijk de oorzaak van
het
probleem niet op. Als een horloge substantieel
achter loopt heeft dit vaak een oorzaak en die
neem je niet weg door de afstelling aan te
passen.
Maar naar Rolex lijkt me onzinnig (of het zou
binnen de garantie moeten vallen).

Hams

Hallo Hams :wink:

Jawel hoor, afregelen of demagnetiseren is meer
dan voldoende. Ik heb het klokje volledig laten
servicen door Fer, volgens mij maximaal drie
maanden geleden.

ticothijs82 Schreef:

Precies! Volledig demonteren, reinigen en
smeren.

Nee dus :wink:

En zoals Bert opmerkt, max 200,- voor een
service.

Gr. Roel

Ow! Zeg dat dan meteen :)o

Roel, klopt, qua service zit het zeker goed. (tu) Nogmaals bedankt hiervoor…

Zal hem laten afregelen en dan is het terug in orde. Nu nog een horlogemaker vinden!

Gilson in Antwerpen kon het niet afstellen… tsssss.“Moet gegarandeerd naar Rolex, meneer”… Ongeloofelijk.

gr. Glenn

Een juwelier zit vaak voor een dikke marge tussen klant en horlogemaker. Dat is mij verder prima want de huur moet natuurlijk ook betaald worden. Alleen hebben wij hier andere inzichten en contacten :wink:

Daarnaast begrijp ik ook wel dat een juwelier met een nieuwe collectie zich niet wenst te branden aan vintage.

Zoals ik je ook al via mail liet weten, ik los het graag voor je op. Maar wat je ook doet, stuur deze Tudor aub niet naar Rolex want je krijgt een volledig gemoderniseerd klokje terug…

Gr. Roel

Vijf seconde in twee uur? Boeien. De precisie meet je niet af op zo’n korte termijn. Een horloge loopt in bepaalde posities sneller en in anderen weer langzamer. Ken je het blaadje van rolex niet dat hij op de kroon rustend sneller loopt, plat op de kastdeksel weer langzamer? Ofzoiets dan. Mij boeit de precisie niet heel veel.

Iemand die ik ken had het voor een paar dagen per uur bijgehouden en de resultaten varieerde per uur sterk. Zo liep hij na drie uur vijf seconde voor en na 24 uur stond hij twee seconde achter en na vier dagen bleek het horloge volgens mij vijf seconde voor te lopen.

Koop dan radio controlled horloges. Probleem opgelost.