Tudor Day Date 94613

Beste

Ik heb een vraag in verband met een Tudor Day Date die ik eventueel zou willen aanschaffen. Het gaat om een Tudor Day Date 94613 met originele doos, papieren en tag aan het horloge. Het horloge zelf is in zeer goede staat. De kroon is nog met het Rolex logo (tevens de kast achteraan). De prijs is 2150 euro. Zou dit een goede aankoop zijn?

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groeten Mathieu

Paar duidelijke foto’s gaan zeer zeker helpen

Edit: je was nog bezig, foto’s inmiddels present

Beste

Ik heb er enkele afbeeldingen aan toegevoegd.

Groet
Mathieu

Wil je hem zelf gaan dragen/houden en ben je benieuwd of deze in goede staat is. Of wil je eventueel later doorverkopen (al dan niet met winst)?

Hij lijkt mij namelijk in oké staat, voor zover ik kan zien. Maar ik ben zeker geen expert. Prijs lijkt ook wel oké, maar ga geen winst verwachten

1 like

Beste

Ik zou deze eventueel zelf dragen, maar enkel op bepaalde gelegenheden. Ik zou het horloge ook niet voor langer dan 1 jaar houden, ik zou deze nadat ik er ervaring mee heb gehad doorverkopen met al dan niet winst.

1 like

Shiiit son, cash money boss baller. Is je doel een TT DJ? Dan zou ik lekker doorsparen.

Deze lijkt wel in prima staat though.

1 like

Ik ben aan het sparen voor een Zenith El Primero Chronomaster 1969. Tijdens het sparen zou ik graag een ander horloge, zoals deze Tudor dragen. Indien ik genoeg budget heb zou ik de Tudor verkopen en de Zenith aanschaffen.

1 like

Nou oke, vooruit dan maar.

Ik denk dat wanneer je deze voor 2 kan pakken je hem ook weer voor 2 kan verkopen.

2 likes

Wat Han zegt :point_up_2:t2:

1 like

Als zo’n ding voor 2150 te koop staat bij een handelaar op chrono vraag ik me af of je er dan particulier nog zo makkelijk voor dat geld ook weer van af raakt. Ik weet ook niet hoe courant een two tone tudor van 2k is.

1 like

niet courant.

deze modellen waren dan ook vooral in Azie een hit en daar buiten niet.

Is de prijs oke? Is er winst mogelijk?

Nee

1 like

Als winst mogelijk was was hij al verkocht aan een lid hier.:wink:

2 likes

Ik zou het ook niet doen. Ik denk niet dat je er zo makkelijk vanaf komt en de band is geen goud maar gold plated. Gold plated is sowieso al een no go wat mij betreft.

Dan kan je beter een datejust kopen als je hem over een jaar weer wil flippen.

2 likes

Ik vind het veel geld en ben bang dat je dat er niet meer voor gaat krijgen…

Ik wist dat niet, laat ik het anders zeggen. Ik had dat niet verwacht maar dan is het idd een no go. Als je dit wat vaker wilt dragen gaat het echt slijten en dat zou me storen.

Dat valt nou ook wel weer mee. Als je dat ding een jaar draagt zal hij nog niet echt gaan slijten.

Dit is tegenwoordig een marktconforme prijs en wellicht zelfs scherp te noemen voor zo’n complete set. However, er is niet heel veel vraag naar dit model dus snel verkopen is lastig.
Bovendien is dit al een versie zonder tritium. De grootste groep geïnteresseerden voor dit soort vintage modellen zijn eerder op zoek naar de tritium (of nog beter jumbo 38mm) versies.