Zit al een tijdje te denken over de Tudor GMT. Meestal koop ik horloges 2e hands (1 tot 2 jaar oud als full set) maar in dit geval twijfel ik toch. Het datumprobleem lijkt nog niet echt verholpen te zijn. Heeft iemand op HF hem al 2e hands gekocht en toch de garantie nodig gehad? Ben benieuwd naar jullie ervaring en advies.
Dank je. En dan zie je bij “What can you do?” de optie “Leave it” staan.
One thing you can do (and that a lot of people do) is to leave it as it is and hope that it will get better. We all react to things in different ways, and some people will barely raise an eyebrow if they notice the date has jumped a bit too far or a bit short and gotten ”stuck” in the middle
Ik zou zelf bij de categorie “hartverlamming als de fabrikant dit niet met rokende banden permanent oplost” en “veel gevloek over verloren vertrouwen” horen.
12mm dik met een boxed saffier, 39mm breed en een l2l van 48mm. Een perfecte vintage-vibe skindiver-achtige GMT.
Maar a propos uurwerken, ik weet niet wat ik van Soprod vind. Heeft iemand ervaring met een Soprod uurwerk? Als het ETA was had ik tenminste zelf ervaring met het GMT uurwerkje.
OT: Sorry voor de off topic. Om jouw vraag weer te beantwoorden: Ik zou aannemen dat Tudor het uurwerkprobleem voor je zou oplossen. Zelf zou ik geen Tudor GMT kopen vanwege de wijzers, maar het horloge is mooi. Als het uurwerkprobleem vaak voorkomt en je maakt je zorgen, koop dan nieuw, want garantie, AD die service veleent, etc etc.
Dat is denk ik een goede optie. Zo heb je ook een adres waar je het horloge kan terugbrengen mocht het probleem zich voordoen.
En ik weet dat je hem technisch gezien bij iedere dealer kan brengen, maar in de praktijk werkt het vaak stroperig als je het horloge daar niet gekocht hebt.
Tenslotte dateren de eerste erkende problemen met dat datumwiel al van 2018. Ik denk dat de modellen van na het derde kwartaal 2019 dit probleem niet meer hebben. Daar is vast naslagwerk over te vinden op een (internationaal-)forum.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze duizenden horloges binnenkrijgen om te repareren en tegelijkertijd nog steeds nieuwe verkopen met datzelfde probleem.
S&C heeft ze op voorraad, ik denk dat ik toch even ga bellen voor een nieuwe. Iemand al ervaring met korting bij hun in corona tijden (dus online/telefonisch)?
Ik heb er onlangs een gekocht via chrono van 2019 en idd bij aankomst, datum probleem.
Nu was de verkoper (schijnbaar) zich van geen kwaad bewust.
Gassan gebeld en overlegd (dit is mijn vaste AD) deze kon kosteloos worden opgestuurd.
Verkoper gaf een extra korting en zo geschiede. Een nauwelijks gedragen versie op staal en met leer en vouwsluiting voor de prijs van een knappe Black Bay. Datum probleem is verholpen d.m.v. Uurwerk wissel (dus gelijk full service ) onder garantie van Tudor.
Is even gedoe, maar daarna zeker de moeite
Na een 2e hands tudor gmt gekocht te hebben heb ik nu al 2 dagen “het” datum probleem! Ga zo maar eens een AD bellen om te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen… ben erg benieuwd. Zelfs een beetje zenuwachtig .