Tudor heritage Black Bay Eta

Hoelang id deze versie in productie geweest bij tudor?

Ik meen 4 jaar, 2012-2016, de mijne is van augustus 2015.

2 likes

Zelf had ik ook ooit de vraag hoe lang de verschillende kleuren van de BB ETA geproduceerd waren. @RLC gaf me toen het volgende antwoord:

“Dacht dat het iets in de orde van dit was:
Rood 3 jaar
Blauwe 1.5 jaar
Zwart 3-4 maanden”

3 likes

Dacht ook 2012 tot 2016 :+1:

2 likes

Klopt iets in die trend was het. De zwarte is het meest zeldzaam. The black rose :heart_eyes:

2 likes

Zwart het zeldzaamste, maar blauw het mooiste :kissing_heart:. Alle accenten in chroomkleur ipv dat koper goud patina look​:heart:️

2 likes

Staan geen maanden bij maar het geeft een idee. De nieuwe versie met inhouse uurwerk kwam in 2016
De rode variant van 2012-2016
De blauwe variant van 2014-2016
De zwarte variant van 2015-2016
Maar ik meen mij te herinneren dat de zwarte versie korter dan een half jaar was…

3 likes

Geïntroduceerd op 14 oktober 2015

En het nieuwe model met inhouse is geïntroduceerd op Baselworld 2016, dat zal dan wel in april zijn geweest.

Conclusie : The Black Rose is slechts een half jaar in productie geweest.

2 likes

En nog wat uitloop in 2016 met verkopen waarschijnlijk dus. Ben benieuwd of die roses over hele lange tijd (15-20 jaar) voor veel geld weggaan, zoals vintage tudor subs ook voor 4.5k-1xk gaan, afhankelijk van periode, kleur en rariteit.

2 likes

Die bb ETAs zijn afgelopen twee jaar flink gestegen sinds ik ze in de gaten houd. Occasions zijn van ~2k naar ~3k gegaan. Roos logotje en smiley text😍

2 likes

Grappig, dat claxon tekentje op je wijzerplaat :smile:

Ik heb er eentje uit 2012, dus zal een van de eerste zijn.

Blijft een mooi ding.

2 likes