Hoelang id deze versie in productie geweest bij tudor?
Ik meen 4 jaar, 2012-2016, de mijne is van augustus 2015.
Zelf had ik ook ooit de vraag hoe lang de verschillende kleuren van de BB ETA geproduceerd waren. @RLC gaf me toen het volgende antwoord:
“Dacht dat het iets in de orde van dit was:
Rood 3 jaar
Blauwe 1.5 jaar
Zwart 3-4 maanden”
Dacht ook 2012 tot 2016
Klopt iets in die trend was het. De zwarte is het meest zeldzaam. The black rose
Zwart het zeldzaamste, maar blauw het mooiste . Alle accenten in chroomkleur ipv dat koper goud patina look:heart:️
Staan geen maanden bij maar het geeft een idee. De nieuwe versie met inhouse uurwerk kwam in 2016
De rode variant van 2012-2016
De blauwe variant van 2014-2016
De zwarte variant van 2015-2016
Maar ik meen mij te herinneren dat de zwarte versie korter dan een half jaar was…
Geïntroduceerd op 14 oktober 2015
En het nieuwe model met inhouse is geïntroduceerd op Baselworld 2016, dat zal dan wel in april zijn geweest.
Conclusie : The Black Rose is slechts een half jaar in productie geweest.
En nog wat uitloop in 2016 met verkopen waarschijnlijk dus. Ben benieuwd of die roses over hele lange tijd (15-20 jaar) voor veel geld weggaan, zoals vintage tudor subs ook voor 4.5k-1xk gaan, afhankelijk van periode, kleur en rariteit.
Die bb ETAs zijn afgelopen twee jaar flink gestegen sinds ik ze in de gaten houd. Occasions zijn van ~2k naar ~3k gegaan. Roos logotje en smiley text😍
Grappig, dat claxon tekentje op je wijzerplaat
Ik heb er eentje uit 2012, dus zal een van de eerste zijn.
Blijft een mooi ding.