Voor veel mensen is een no date prachtig maar ik vind het een beetje irritant, gebruik de datum stiekum vaak.
Dus nee niet echt spijt, moet ik er ook bij zeggen dat mijn PO die er voor terug is gekomen ook bepaald geen straf is om te dragen.
Voor veel mensen is een no date prachtig maar ik vind het een beetje irritant, gebruik de datum stiekum vaak.
Dus nee niet echt spijt, moet ik er ook bij zeggen dat mijn PO die er voor terug is gekomen ook bepaald geen straf is om te dragen.
Dat is inderdaad een heel mooi horloge Niels!
I think you can’t go wrong with a Tudor black bay. Beide zijn legendarische klokjes. Persoonlijk vind ik de nieuwe wat strakker ogen. Een in house movement is natuurlijk erg mooi, alleen weet ik niet wat voor effect dit gaat hebben op onderhoudskosten. Het schild of de roos, beide prachtig, komt puur op persoonlijke voorkeur uit. Ik zou proberen ze naast elkaar te passen en dan op je gevoel kiezen. Succes!
Heerlijke klok…bij deze zou juist weer de rivet band mooi staan, maar dat is mijn mening, mer de stalen band draagt hij ook heerlijk
Heeft iemand hier ooit nagedacht over een bijzondere uitvoering, zoals de nieuwe bronzen of PVD zwarte?
Voor mij , zonder twijfel de ETA versie!!
Dit dus.
Daarbij ook historisch verantwoord en overal te servicen tegen een redelijke prijs. Dit is toch wat je wil als je een Tudor hebt. Zelf ook de eta versie gehad en deze liep keurig.
PVD wel mooi maar ik vind de black bay toch meer vintage looks hebben. Ik zal eerder voor de pelagos in PVD gaan.
Ja, die bronze vind ik ook mooi. Er is een plekje voor bronze in mijn collectie, maar ik ben nog niet uit welke. Geen blackbay, want die zit er al in de collectie
Sinds 1 maand heb ik de blauwe met nieuw uurwerk natuurlijk. Fijne klok. Wat ik belangrijk vind, is dat ik in het donker meteen de tijd zie. En dat kan met deze. Bewust gekozen voor het nieuwe uurwerk. Horloges met Eta heb ik genoeg. Ik hou wel van iets nieuws.
Kijk, was de keuze al lastig dan nu de vraag waar te kopen… Zal hiervoor apart in ‘gevraagd’ wat zetten maar iemand suggesties voor nieuw? Denk aan nieuw en grijze import - S&C mij te duur - en kom nu uit bij Filipucci en GK Watches. Any thoughts in NL - dat hele internet, ik weet het niet hoor - waar je ook een klok kan zien die je koopt (oké, GK lijkt ook meer op bestelling).
Staat er hier 1. Te koop voor een nette prijs.
Ik kan me volledig bij je post aansluiten, ware het niet dat de laatste zin er staat. Voor een duiker zonder enige zichtbodem is de oorsprong van het uurwerk natuurlijk grotendeels psychologisch. Je koopt geen duiker omdat daar zulke enorme kunststukken in zitten die je dagen zit te bewonderen.
Of er dus in een duiker een ETA 2824, Sellita evenknie, Seiko 6r15, Orient evenknie, Miyota 9015 of in-house movement zit zou toch ondergeschikt moeten zijn aan de vraag of het een fatsoenlijk, strak lopend en bovenal robuust uurwerk is.
Daarom zou ik de mooiere tekst (heerlijk, dat ronde, daar heeft @Windhund er terecht een paar van) en de mooiere dial laten prevaleren.
Meestal google ik een ronde waar de goedkoopsten te krijgen zijn in Europa, kijk ik op Chrono24 wat daar wordt aangeboden en schrijf of bel ik de drie goedkoopste partijen gewoon aan om te kijken hoe ze voelen in hun antwoorden. Ik merk wel dat ik graag zaken doe met Duitsers, maar ben via Internet nooit bedrogen uitgekomen. Reguliere juweliers zijn vaak moeilijk van hun noties van marge af te brengen.
Op het forum wordt er zo nu en dan een aangeboden, op Uhrforum vind je ze voor 1950-2200.
Bovenstaande gaat over tweedehands exemplaren.
Met enige spijt moet ik melden dat mijn beide BlackBay’s het veld hebben geruimd.