Na Rolexen, Omega’s, Zeniths, IWC’s, Breitlings, Panerai’s en Tag Heuers in bezit te hebben gehad, bleef één horloge altijd bij mij hangen: de Tudor Heritage Chrono. Nooit eerder in mijn handen gehad, maar ik wist al dat deze qua looks de mooiste zou zijn: de 70’s schreeuwen ervan af and I love it.
Recent heb ik de versies met de grijze en de zwarte wijzerplaat aangeschaft. Gelijk was het al duidelijk dat ik de Tudor mooier vind/vond dan alle eerdere horloges die ik heb gehad. Een luxeprobleem, maar ik zit met serieuze keuzestress om te besluiten welke blijft en welke de verkoop in mag. Ik ben iemand die voldoende heeft aan één horloge, dus ik wil niet allebei houden.
Ik neig langzaam naar de grijze variant. Het origineel model uit de 70’s had ook een grijze wijzerplaat. Toentertijd is geloof ik ook een zwarte versie ervan gemaakt, maar ik geloof dat het enkel een prototype was. Als je zoekt op ‘Tudor 7031’, dan zie je enkel de grijze versie.
Tegelijkertijd heb ik momenten waarop ik de zwarte wijzerplaat mooier vind dan grijze… Ook van andere mensen krijg ik te horen dat zij het ook heel erg moeilijk vinden om een keuze te maken. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Tot slot overweeg ik nog, ongeacht welke ik kies, een cyclops te laten plaatsen boven de datum. Ook hierover twijfel ik of het een goed idee is om dat te doen.
Begin jaren '70, kwam de Tudor 7169:
Echter is het hiermee in 1971 begonnen, de Tudor 7031:
Grijs, en zou de cyclops lekker laten voor wat ie is. Leuk quirky detail bij de OG maar zou niet teveel met de moderne rommelen. Wel benieuwd hoe je dat zou (laten) doen!
De grijze. Bij deze zie je meer diepte door de zwarte ‘ meters’ Voor mijn gevoel springen de grijze meters naar voren en dat maakt dat ik er geen diepte in zie.
De cyclops lijkt me echt heel jammer, heb er nog geen ervaring mee, maar kan denk ik prima zonder.