Tudor herstelling: gang van zaken

Hallo allen,

Ik kocht recent een Tudor Black Bay ‘Blue’ 79230B op de tweedehands markt. Het horloge gaat na enkele minuten te dragen condenseren onder het glas waardoor de ganse klok binnen de kortste keren een waas krijgt. Verder loopt het horloge ook nog enkele minuten per dag achter maar vooral het condenseren maakt me nerveus :woozy_face:

Ik heb het horloge binnengebracht bij een gekende AD in de buurt (A-merken, maar wel geen Rolex/Tudor) omdat zij ook een eigen serviceteam hebben. Nu blijkt dat zij aan dit horloge niet mogen werken en dat dit enkel via Tudor Zwitserland kan omdat eventuele stukken niet aan hen worden bezorgd.
Situatie is dat ik nu wacht op de prijs van de offerte (is dit normaal - en waarom weet men dan niet meteen wat de prijs van een offerte is?) waarna - indien ik akkoord ga - het horloge naar Zwitserland gaat voor de concrete offerte specifiek op te maken.

Nu ben ik niet het meest ervaren lid van het forum maar dit lijken mij wel een aantal gekke stappen.
Los van advies om niet via tweedehandse markt te kopen verneem ik graag jullie ervaringen/advies over het verloop van deze ervaring.

bedankt!

1 like

Zit hij niet meer in de garantie?

Net niet meer natuurlijk… :roll_eyes:

Wat is net niet?
Ik zou hem zelf via Tudor doen, ivm het vocht.
Het is dus geen eta variant?

Geen risico lopen: ga naar een ervaren hersteller of Tudor AD om het op te laten lossen.

1 like

Horloge is van 10/6/17 dus helemaal nieuw kunnen we dat niet meer noemen. euh eta-variant niet denk ik, volgens mij is de 79230B in house ?

:point_up:

Waarom breng je dat horloge naar een juwelier die dat merk niet verkoopt?

1 like

Ik heb een Eta, die is geserviced via @Floris155.
Zodra het inhouse is gewoon wegbrengen.

Zal pijn doen, maar daarna is hij weer als nieuw.

1 like

Ik heb in de buurt niet meteen een Tudor-dealer blijkbaar, dus kon ik maar proberen he. Maar goed, dan maar een uurtje bollen om een oplossing te voorzien he.

Water schade is dacht ik meestal niet in de garantie.omdat ja ook je eigen foit kan zijn

Het is nog geen waterschade, condens geeft wel aan dat het horloge niet waterdicht is. Maar in principe zou het vervangen van de rubberpakkingen voldoende moeten zijn. Als het horloge nu een paar minuten verliest dan zit je aan een servicebeurt. Aangezien het horloge al is opgestuurd moet je nu sowieso wachten op een prijsopgave. Je zult dan moeten kiezen of je deze gaat betalen of het werk door een onafhankelijke uurwerkmaker laat doen, Tudor zal wel onderzoekskosten rekenen als je afziet van reparatie.

2 likes

Bedankt, duidelijk antwoord. Het horloge is echter nog niet opgestuurd, ik ga nu eerst nog de prijs krijgen van de offerte, dus nog niet de offerte zelf! Daarvoor moet ik het horloge inderdaad voor laten opsturen om te laten onderzoeken…

In dat geval zou ik het sowieso niet doen omdat de juwelier er ook nog geld bij optelt.

1 like

Onlangs heeft mijn Air king een gebroken veer gehad.
Deze is gerepareerd door een ervaren horlogemaker die ik ken van het forum, in combinatie met een volledige service, voor een uitermate schappelijke prijs.
Zou je ook eens kunnen overwegen.

Als het via Tudor gaat kan je sowieso rekenen op minimaal 4 maanden wachttijd voordat ie weer terug is.
Er is bij die van mij toen wel een compleet nieuw uurwerk ingekomen.
Ik had alleen geen vochtschade maar een opwindprobleem. Dus denk dat je daar wel rekening mee moet houden.

Voor jou kon het horloge ook niet bij tudor-dealer hersteld worden? Of moest die van jou door de garantie naar Tudor?

5 jaar is ook de door Tudor geadviseerde service interval … Niet door blijven lopen met vocht iig! Houd hem mooi en laat hem snel door een AD controleren/ service in dit geval.

Probeer anders een ervaren club als @Tempusuurwerktechniek. Zij doen Rolex en misschien ook wel Tudor?

3 likes

Doe hem in een doos met rijst

Onzinnig dat helpt helemaal niks, je kunt het hoogstens met van die speciale korrels proberen maar dan los je nog het probleem van het ontstaan van condens niet op.

Dus je moet betalen om te horen wat je moet betalen? Veel gekker heb ik het nog niet gehoord.
Doe dit gewoon goed en laat Tudor de nodige service uitvoeren krijg jij een goed werkend horloge retour met garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.

4 likes

Van die rijst was een grap.

1 like