Dat hebben ze al gedaan… zoals Tudor
Waarschijnlijk hebben ze het bij Rolex op hun eigen manier vervaardigd en het zal vast een beter uurwerk zijn.
Dat hebben ze al gedaan… zoals Tudor
Waarschijnlijk hebben ze het bij Rolex op hun eigen manier vervaardigd en het zal vast een beter uurwerk zijn.
Ja ik zie het !
Dat kan toch geen toeval zijn ?!
Tudor is na Rolex door Wilsdorf opgericht als zusje van Rolex. Ze zitten in hetzelfde gebouw. Waar Rolex op staat.
Van huis uit was de Tudor Submariner een “Rolex Submariner met een ETA en een ander merkje”.
Het is niet zo dat Rolex en Tudor onder de Rolex foundation vallen. Rolex valt onder de Rolex foundation, en Tudor valt onder Rolex. In de loop der jaren zijn ze qua design steeds meer hun eigen weg opgestuurd. Niet gegaan, maar gestuurd door Rolex. En nu dus ook al een paar jaar met manufactuur werken.
Rolex is een van de merken waar designtradities relatief langzaam evolueren. Tudor is wat “wilder” (North Flag bv), en een Tudor Day Date (Date Day genoemd) wijkt steeds meer af van de Rolex Day Date. “Born to dare” is het motto op hun site vandaag.
Toch zal Tudor net als elk merk tegelijkertijd zijn roots en tradities in ere houden. En Rolex maakt daar ontegenzeggelijk deel van uit. Ze moeten hierdoor heel bewust balanceren tussen traditie en vernieuwing. Dat doen ze erg goed.
Tudor met Steinhart vergelijken geeft absoluut geen pas in mijn ogen.
Weet iemand of het bestuur van Tudor en Rolex (en dus de koers) niet dezelfde is?
Op zn minst wordt er overlegd en afgestemd. Ongetwijfeld wordt er kennis en technologie gedeeld. En dan zo’n bedrijf vergelijken met Gunthar’s uit de hand gelopen hobby
Persoonlijk denk ik dat Tudor gewoon door Rolex bestuurd wordt, maar ik hoor het graag als dit niet zo is.
Tudor vergelijken met Steinhart is leuk voor de clicks, maar slaat natuurlijk nergens op.
The foundation owns Rolex and Rolex owns Tudor. Therefore, for all intents and purposes the foundation owns Tudor.
As far as decision making and strategy I’m sure Rolex as the parent company has significant input in what goes on at its subsidiary. Of course, Tudor watches are serviced through Rolex Service Centers.
ander kwootje:
They’re still basically the same company today, in all but name and branding, from what I can tell. In Hong Kong you can drop off and pick up a Tudor and Rolex together for servicing at either the Rolex Service Centre or the Tudor Service Centre across the hallway, and the same guys work on both, and both issue receipts for the other.
Gaaf ding idd, maar deze komt nog niet in 39mm volgens mij. Correct me If Im wrong
Nee je hebt gelijk hoor, die alleen in 41mm
Behalve dan dezelfde datum en exact dezelfde tijd