Tudor hydronaut of Oris TT1

Tudor Hydronaut


890 euro (chrono24)
ik heb het liefst een submariner (duur) of een mid size sub maar vind die maar eens
Oris TT1 Titan


en ik vind deze mooier dan de regulator met die losse wijzers

ik wil die tudor omdat het een rolex is maar dan zonder dat de merknaam erop staat

en ik vind die oris gewoon stoer maar ik denk dat ik met een pak aan toch een beetje een grote klok om mijn pols heb

ik ben dus van plan om een van deze horloges aan te schaffen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke het zou moeten zijn. Ik weet ook niet of er misschien een groot verschil in kwaliteit is tussen de beiden horloges ( uurwerken )

ik hoop dat jullie een keuze kunnen maken voor mij

Poll: Wat is jullie keuze ?

  • Tudor Hydronaut http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=82777&aid=1
  • Oris TT1 Titan http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=82777&aid=2

    [sup]Tussenstand:[/sup]

    [sup]
    [/sup]

  • Ik heb al gestemd: TT1 Titan. Heb ik recentelijk nog om gehad. Staat op mijn lijstje (wat staat er eigenlijk niet op!).

    Ik persoonlijk zou hem met een rubberstrap aanschaffen.

    Succes met dubben, afwegen etc…

    Patrick

    Absoluut de Oris, schitterende klok.

    Overigens geloof ik niet dat je tegenwoordig nog kunt zeggen dat Tudor eigenlijk een Rolex is, het is gewoon een horloge met een ETA uurwerk, net als zoveel anderen, maar ik geloof dat de kasten tegenwoordig niet meer bij Rolex vandaan komen, zoals vroeger wel het geval was.

    Ruud

    Voor mij zeker die Oris. De Tudor doet me niks.

    Ik heb per ongeluk op de Tudor gestemd maar wilde eigenlijk op de Oris stemmen… Veel mooier.

    Zonder twijfel de ORIS !

    Gegeven de keus uit deze twee heb ik voor de Hydronaut gekozen.

    Toegegeven, de wijzerplaat van de Oris sprekt mij enorm aan, en ik weet sinds enige tijd dat Titanium een bijzonder prettig metaal om te dragen is. Maar de vorm van de kast vind ik niet mooi.

    De Tudor Hydronaut zie je slechts zelden, en de kleurstelling spreekt mij aan.

    just my 2 cents.

    gr,
    Hans Mennink

    De Oris!! Absoluut. Mooiere klok, gunstiger geprijsd en zeker niet slechter dan de Tudor. De Tudor vind ik (zeker tegenwoordig) wat overschat, helemaal als je de prijs in ogenschouw neemt. M.a.w. vind ik de Oris veel meer waar voor je geld.

    Niels

    Ik zou voor een Tudor gaan, maar dan wel eentje van '96 of eerder.
    Dan heb je nog de échte Rolex kasten en banden. De latere versies hebben dit niet meer, hier moet je gewoon vanaf blijven. Voordeel vind ik dat weinig mensen het Tudor merk kennen. Krijg je niet die discussies aan de bar van Oh heb jij een echte Rooolex. Terwijl je wel een hebt.

    Ik vind zelfs de chronograaf van '96 en eerder vele malen mooier als de Rolex Daytona, mede omdat de wijzerplaat véél rustiger is. Dit geldt eigenlijk ook voor de oudere Subs.

    Ook zijn de Tudors zeldzamer als Rolexen. Er zijn er veel minder van gemaakt. Tudors hebben natuurlijk wel (gemodificeerde) ETA uurwerken en niet de Rolex manufactuur, tenzij je een hele vroege hebt. Ik weet niet of dit nu echt zo erg is. Scheelt ook weer in de Service kosten. Enige echte nadeel is dat Rolexen COSC zijn en Tudors niet.

    De ORIS is écht géén partij voor deze klokken. Houd maar eens een oudere Tudor langs de ORIS dan kun je het verschil wel zien en voelen. Ik heb dit toevallig onlangs gedaan.

    Mocht je mooie Tudors willen kopen kijk dan eens hier:
    http://www.uhrenfreund.com
    Dit is een erg betrouwbaar adres.

    MvG Frank

    Toch, als ik ze zo zie, bijv. de Oysterdate Submariner op Uhrenfreund.com, vind ik ze tamelijk overpriced (net als Rolex, wat ik bovendien overgewaardeerd vind). Van deze Oysterdate Submariner bijv. vind ik de band nogal slordig. Gelukkig geldt dit niet voor alle modellen. Ik blijf er bij; Voor dat geld zijn er horloges met een betere prijs-kwaliteitverhouding. Overigens vind ik een Tudor over het algemeen wel mooier dan een Rolex.

    Daarbij betaal je ook voor een COSC-certificering in feite, terwijl dit nu ook weer niet zo heel veel voorstelt. Als ik tenminste zou kunnen kiezen tussen twee identieke horloges, waarbij er 1 COSC gecertificeerd is , maar wel 250 euro duurder, ga ik voor de niet-COSC gecertificeerde.

    Maar wat voor verschil vind jij dan zo groot, tussen een Tudor en een Oris? Voor een verkoopprijs van 485 euro vind ik mijn BC3 bijv. zeer netjes en solide (aardig gewicht) afgewerkt.

    Niels

    Ja ze zijn niet goedkoop maar prijs kwaliteit blijft altijd een moeilijke discussie.
    Wat ik wel een erg groot voordeel vind aan het soort horloges als Rolex en Tudor dat je eigenlijk gewoon geld in handen hebt. Hier bedoel ik mee dat het courante en waardevaste horloges zijn.

    De band die jij slordig vind is waarschijnlijk een folded, je praat hier over horloges die toch al een flink aantal jaar oud zijn. Een folded is ook weer erg authentiek. Overigens kunnen ze perfect gerestaureerd worden. (kost natuurlijk ook wel weer wat)

    COSC is net zoiets als een limited of special edition of een genummerd exemplaar of een link naar een hele dure auto (breitling, JLC … ) Je hebt er niets aan, maar het heeft wel een verzamelaars waarde en dus is de horloge makkelijker verhandelbaar.

    Het verschil tussen een Tudor en Oris; Ook erg subjectief natuurlijk maar hier even een opsomming:

    Courant en verhandelbaar
    Feel en Look (Look natuurlijk héél erg persoonlijk)
    Tijdloos

    Levensduur zie: http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1337243&rid=0

    Zeldzaam (geld alleen voor de oudere types)
    Verzamelaars waarde

    MvG
    Frank

    Ik heb ook op de Oris gestemd. Prachtige modellen, inderdaad bij voorkeur met rubberband. Tudor doet me niets. Succes.

    ik dacht ook wel dat het een oris zou worden, die tudor koop ik later wel als ik geld heb om een collectie te beginnen maar nu is mijn vraag

    waar moet ik zo een Oris kopen ? nieuw of 2e hands
    of welke juwelier want ik wil het horloge natuurlijk zo goedkoop mogelijk

    www.oris.ch/english

    Kijk eens op de site en zoek een dealer bij jou in de buurt en informeer daar eens. Ga in ieder geval eens de klok in levende lijve aanschouwen, voelen en ruiken.

    Gr. Patrick