Bij een 2e hands juwelier zag ik een mooie vintage Tudor liggen (head only). Ik heb het horloge bekeken en het is een ref 7016 met een rose dial en mercedes handen. Lollipop secondenwijzer leek me origineel. Patina is goed en even verkleurd.
Maar de serial (tenzij ik het echt helemaal verkeerd heb gezien) begint met 930xxx. Dat is een jaren 80 serial. De 7016 is volgens mij tot 1975 gemaakt. Vreemd, want 7016 zag ik duidelijk tussen de lugs staan.
Weet iemand hoe dit zit?
En wat mag zo’n Tudor normaal kosten (head only)?
Heb je een link? Mag ook per pb als dat prettiger is.
Ik heb meer Tudors gehad die “non matching” waren dan dat indexen en wijzers gelijk waren. En harde (of erkende) referentie lijsten zijn er volgens mij niet. Maar ik kijk graag mee, ben er wel al een tijdje uit
@Krabong Ik had idd even een foto moeten schieten, maar de verkoper was een ontzettende chagrijn, was blij dat ik de winkel weer uit was. Thuis begon het toch te kriebelen en ben ik gaan googlen. Dit horloge lag in de vitrine en ze hebben geen webshop.
Hierbij de foto’s van de betreffende Tudor. Zijn niet de allerbeste foto’s en het serienr is slecht leesbaar (kon ik gisteren al lastig) maar begint volgens mij met 93.
Wijzers en dial lijken in orde, maar ik ben geen expert. Achterkant mocht niet open, dus uurwerk en binnendeksel ontbreken.
Replica wijzerplaat met koffie restanten , replica wijzers ( seconden wijzer eindigt niet in een punt) , replica insert, lange E in stainless steel, 7016 in plaats van 7016/0, etc…
Wow, totale fake dus. Niet eens een franken. Op WUS waren er ook al twijfels.
Verkoper heeft deze gewoon in de vitrine liggen. Zijn horlogemaker heeft m ‘van top tot teen onderzocht en alles is 100% origineel’.
Ik ga m morgen maar het slechte nieuws vertellen. Ik weet niet of het done is om de juwelier bij naam te noemen hier, maar stuur me een pb als je een vintage in de regio Den Haag zoekt dan kun je deze plek iig vermijden.
Thx @Marble, ik moet nog veel leren. Het verschil tussen echte en nep patina bijv.
Als zijn horlogemaker hem heeft onderzocht, weet de juwelier denk ik wel dat het een fake is en hoopt waarschijnlijk op een nietsvermoedende klant…
De naam van deze juwelier mag best genoemd worden want ook al zou ie niet weten dat het een fake is, zijn deze ‘juwelier’ en zijn horlogemaker bijzonder onkundig en moeten deze vermeden worden.
Denk je dat het attenderen erop het horloge uit de verkoop wordt gehaald? Ik denk persoonlijk van niet, ik denk ook niet dat het gewaardeerd wordt bij zo’n verkoper.
Hoezo zou je dan nog moeite doen om het bij hem te melden? Meld zijn bedrijfsnaam hier en misschien leest een bekende van hem hier mee (en wie weet wordt hij getipt, zoals Juwelier Langeler met een fake Tag Heuer een tijdje terug).