Tudor Northflag

Wat vinden jullie van deze?
De nieuwe Tudor, de Nothflag met een in-house calibre.
Ik vind hem wel iets hebben, maar wel op de staalband en met een 40 mm case juist mijn maat.
Hij is lekker minimalistisch en strak.
De versie op staal kost ongeveer 3350 euro.
Maar met dit geld koop je natuurlijk al een mooie tweedehands Rolex.
Sommige Tudor-modellen vind ik prachtig en andere oerlelijk, maar deze bevalt me wel.
Hier een plaatje:

1 like

In 1 woord?
Mooi.

Grt.

Band-kast… jammer

In dit geval wint het ontwerp van bandenswap.
En, het kost wat het kost, ook een Tudor replacement strap.:~

Grt

Helemaal af :}

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3144062,3144642

In 2 woorden?

Niks bijzonders.

Je kunt er dan misschien niet zo mooi een Nato opzetten maar een Velcro gaat prima :slight_smile:
dan hou je toch de breedte

In 3 woorden?

Wat is bijzonder.

drex Schreef:

Wat is bijzonder.

Van Dale: afwijkend van het gewone

Als dit horloge geen Tudor zou zijn & er dus geen link zou zijn met Rolex, dan zou volgens mij, niemand er enige aandacht aan besteden. Het is namelijk niet bijzonder :wink: De bandaanzet is daarentegen wel bijzonder, maar dat is geen reden tot juichen.

Zo, jij bent laat op.
Ik hoop dat je wat behoorlijks te drinken bij de hand hebt.

En als me grootje…enz.

Hommage aan IWC… Niets vernieuwends

Niets vernieuwend inderdaad maar geen IWC hommage.
Duidelijk een reissue van de Tudor ranger 2 uit de jaren 70.

Ko

Banksaldodbedreigend mooi :smiley:

Ik vind helemaal mooi

Not my cup of tea, als er Oris op de wijzerplaat had gestaan dan had ik het ook gelooft.

Mooi, ook het schijfje voor de gangreserve is leuk. Het in-house uurwerk heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik zie bij Tudor liever een Eta uurwerk en dan een veel lagere prijs.

Maar voor €3300 zou ik lekker voor een Rolex gaan. Of voor veel minder een Damasko natuurlijk.

Het is een leuke reissue van de Ranger 2, of tenminste een goede knipoog naar dat model. Het kan me zo op de plaatjes niet zo bekoren als de Black Bay en de Pelagos dat wel doen. Dit zou wel eens zo’n horloge kunnen zijn dat als je het eenmaal in werkelijkheid ziet opeens wel een klik geeft.

Ik vind het wel leuk dat ze hun eigen kalibers gebruiken en de maten een beetje binnen de perken houden met 40 mm. De straps zullen origineel wel aan de prijs zijn, dat is het jammere van dit soort bandaanzetten.

Ik vind hem mooi…

En 3350 voor een manufaktuurwerk is toch niet te veel?

Hmmm…

in deze ‘explorer’ stijl voor dat geld toch liever een railmaster: