Tudor Only deel III

Doen! Ik heb een jaar geleden naar Harrods gebeld omdat ik graag een exemplaar wil. Maar het was allemaal maar moeilijk, ik sta op de lijst. Maar verwacht er eigenlijk niet veel van. Kreeg ook te horen dat ik hem binnen 7 dagen persoonlijk op moest halen, en niet iemand anders enz enz…
jammer zou toch mooi staan naast deze:

10 likes

Pelagos dragers, wat is jullie ervaring met de dynamische sluiting? Is dat goed af te stellen en comfortabel? Lijkt mij namelijk - als ‘pas’ drager helemaal t einde! Is dat zo? Of valt t tegen in de praktijk!

Let me know!

Peter

In mijn ervaring werkt t met name als je de band vrij strak/sluitend draagt, dan voel je m meebewegen met flexen van je pols.

1 like

Ook even een vraag aan de Tudoristi

Hoe zie je op een foto nu snel of het een 41 mm BB is of een BB58? Geldt zowel voor zwart als blauw. Ik zie t nie…

Ok, en is dat dan nog comfortabel, of wordt het een soort van knellend geval?

1 like

De zwarte BB heeft witte marketing op de bezel inlay. De BB58 gilt.

De blauwe BB58 is nog makkelijker. Want daarvan is de plaat blauw. Bij de BB is de plaat zwart en alleen de bezel inlay blauw.

Daarnaast kan je het aan de kroon en kroon-tube zien. Bij de BB58 is de kroon iets dikker en de tube van staal. Bij BB is de tube gekleurd.

5 likes

Ok thanks! Wat geleerd! Overigens heeft de door jou getoonde 41 ook een datum, dat is natuurlijk een dead giveaway

Ik droeg m niet heel strak, dus prima comfortabel. Maar ik vond t meer een gimmick eerlijk gezegd.
Maar misschien dat anderen dat niet zo zien hoor!

1 like

Ok, dank voor de toelichting!

1 like

Niet alle bb 41 hebben een datum.

1 like

Nee dat snap ik/was het punt

1 like

8 likes

Blijft een topper hè?! Ik draag m opvallend vaak, zeker in het weekend. Maar draagt zeker ook in de zomer heerlijk. Mede door zijn geringe gewicht. Om deze reden is vorig jaar mijn PO vertrokken; ik pakte alleen de Pelagos op vakantie.

'Hmm ja ik was even aan het knoeien met de plaatjes… Dat krijg je ervan als je het van het internet haalt. :roll_eyes:
M’n beschrijving klopt nog wel. Ik let meestal op de kroon en kroon-tube om het verschil te zien.

6 likes

Thanks! Helaas is ie wel 1mm te smal.:sweat_smile: Maar gelukkig heb ik al een vervanger besteld.

1 like

12 likes

Kijk mevrouwen en meneren, deze Tudor heeft ook een tijdje bestaan. Is wel al een aantal jaar geleden uit de collectie verdwenen, maar hij is nog steeds zeer de moeite waard.

17 likes

ligt bij gassan bb 58 zwart, weet niet of dat normaal is of niet… maar toch!

1 like

Op zich normaal. Als ie bij de appie tussen de komkommers zou liggen zou ik wél vreemd opkijken.

:joy:

12 likes

Zeker wel tof! Is dat de originele band? En hoeveel mm is de diameter eigenlijk?

1 like