Tudor Only deel III

Ik baal toch wel een beetje van de stalen band op mijn BB58. Die sluiting is gewoon te lomp, waardoor hij niet lekker aansluit op de vorm van mijn pols.

Ter vergelijk met een andere (veel goedkopere) Oyster, die veel soepeler valt. Ok die heeft volledig scharnierende midlinks.

Ik vind hem prima.
Op de foto ziet de bovenste er ook veel lomper uit.
Misschien kun je een schakel verplaatsen? Dan valt de sluiting op een ander deel van je pols.

2 likes

Of de band andersom monteren… dat kan soms ook nog wel eens de truc zijn. Maar goed, zo is het niet ontworpen.

2 likes

Ook geprobeerd inderdaad, maakte niet veel uit.

Goeie, kan ik nog even proberen.

1 like

Ik had het zelfde probleem met mijn BB58. Ik heb een schakel van de 12uur kant naar de 6uur kan van verplaatst. Zit nu een stuk beter!

1 like

Ik heb ook even gespeeld met mijn BBGMT band; uiteindelijk twee schakels verplaatst, zit als een zonnetje :+1: ik heb een andere band gehad waarbij ik inderdaad de sluiting heb omgedraaid en dat werkte bij die band weer goed. Wat dat betreft is een leren of Nato band makkelijker :grimacing:

2 likes

Alweer bijna 2 weken om. De rest van de horloges wordt jaloers.

13 likes

Mooi zeg!!!

1 like

:sunglasses:

13 likes

Dat laatste is helemaal waar. Nu wissel ik mijn duikers meestal af tussen de stalen band en een MN strap.

Net even de hele band omgedraaid en dat zit inderdaad weer net iets beter, al is het niet perfect.
Vooral even frustrerend dat de stalen banden op alle andere horloges die ik heb, allemaal een kortere vouwsluiting hebben, en dus ook dit probleem niet hebben. En dit is de duurste van het stel, dat had ik even niet verwacht.
Letterlijk een luxe-probleem haha.

@DontEatYellowSnow: die blijft ook gaaf zeg! Hoe vaker ik 'm voorbij zie komen, hoe mooier.

1 like

Thanks @Lionweaver. In het begin was het wennen, allemaal nogal shiny. Maar nu ik eenmaal gewend ben is de rest wel heel neutraal :rofl:

Ik vind de langere vouwsluiting juist erg fijn !
Nu krijg je de opengevouwen band erg makkelijk over je hand geschoven !
Dat is bij GS bijvoorbeeld nogal eens wringen merkte ik

Goedemorgen Iedereen!

22 likes

Mogge!

20 likes

Goedemorgen!

16 likes

Happy Friday :smiley:
STRPS racing bandje is binnen :checkered_flag::sunglasses:

26 likes

Lekker kleurtje blauw:

16 likes

Als de sluiting in het midden zit moet het toch geen probleem zijn? Je kan een schakel verwijderen bij het klepje, die zit vast met een springbar ipv aan de andere kant om hem in het midden te krijgen. Tenminste dat heb ik gedaan met mijn Tudor GMT.

Waarom zou het dan geen probleem zijn?
Dat is het wel trouwens. Ik heb de sluiting al in het midden gehad, 1 schakel meer aan de 6:00 kant, 1 aan de 12:00 kant,…
Nu even gesettlet met de sluiting in het midden, maar de hele band andersom. Dat is voor nu de beste pasvorm :slight_smile:

Kun je verklaren waarom dit is? Ik heb namelijk een beetje hetzelfde probleem met de band van mijn BB58, net te los of net te strak, dus wellicht is dit voor mij ook de moeite waard om te proberen.

1 like