Tudor Only deel III

behalve ietwat bulky is glidelock ideaal inderdaad.

of de pelagos-clasp in staal maken

1 like

Er is ruimte in de sluiting voor een vierde gaatje .
Alleen zou dan de laatste verwisselbare schakel net tussen de sluiting vallen en dat kan niet vanwege de rivets.
Ik zag ( vergeten waar ergens ) dat iemand er een 4e verstelgaatje had laten bijmaken en meteen twee rivetbolletjes had laten verwijderen/wegslijpen .
Dan kun je net het verschil maken .
Normaal is de stap van laatste gaatje naar link eruit en eerste gaatje grotere dan de onderlinge afstand van de gaatjes .
Ik zit nu op de sluiting op het strakste gaatje dus verwacht van de zomer de band eenvoudig te kunnen verstellen ( nog twee gaatjes over )

Die ervaring deel ik, heb beiden gehad.

Glasdiameter van de Explorer 39 zou groter kunnen zijn (geen duikring) dan van de BB58 veronderstel ik ook.

Om even in te haken op de discussie over de stalen band van de BB58, mijn eerste indrukken (van de band):
Prachtige afwerking en comfort is ook prima, maar het ontwerp vind ik wat te wensen over laten.
De vouwsluiting en de band werken niet lekker samen. Aan de kant waar je de sluiting opent (bij het logo, niet de kant van de micro-afstelling) komt de eerste schakel (een mid-link) tegen de binnenkant van de vouwsluiting, waardoor hij een hele beperkte hoek kan maken. Aan de andere kant van de sluiting ervaar ik dat ook, wat veroorzaakt wordt door het gebruiken van de meest losse micro-afstelling. Dat maakt dat de sluiting wat lang aanvoelt.

Voor nu draag ik hem toch op een MN, maar als ik weer eens zin heb in staal kijk ik het wel even aan.
Wel al even zitten kijken naar de Strapcode Super-O, maar ik weet uit ervaring dat de sluitingen bij Strapcode vrij lomp zijn.

2 likes

De 93150 band (Rolex) past aan de bestaande endlinks van de 58. Het is natuurlijk de vraag wat je van die sluiting vindt… maar het was voor mij in iedergeval een leuke afwisseling, omdat ik niet kapot was van de rivets.

1 like

Ben ook weer in de club :grinning::grinning:

22 likes

Ik plaats hier ook weer eens een plaatje. Vandaag geschoten:

27 likes

:+1::star_struck:

1 like

Gefeliciteerd met je NA Alex !

1 like

Dankjewel Gerwin! Echt heel blij mee en deze af en toe afwisselen met de Explorer… wat een luxe. :partying_face::grinning:

2 likes

Lekker man, veel draag plezier!

1 like

Heb het niet gevolgd @Neyra, naar ik hoop dat dit de 36 mm uitvoering is.
(Heb je wellicht al tig keer beantwoord)

Die beperkte diameter zorgt voor een soort gedrongen lay out en dat vind ik bij de BB zo geslaagd.

Daarnaast is de foto errug mooi.

(En ik hou van mooie dingen :slightly_smiling_face:)

Please, zeg dat ie 36 mm is. :nerd_face:

1 like

Het is…… de 36mm! :tada: :partying_face::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Goedemorgen! Hier mijn NA, de bekende BB58. :grin:
Schitterende kleur blauw. :large_blue_circle:

25 likes

Het blijft een topper,goede keuze,enjoy :facepunch:

Die rivets storen mij eerlijk gezegd alleen in de doos, om de pols vallen ze voor mij niet op (gelukkig)
Kwaliteit van de band ben ik echt heel tevreden mee eigenlijk. Hoop vooral op een half-link om het lengte probleem te fixen

Dit zou ik dan toch spannend vinden denk ik, voelt wel erg definitief waar ik bij een Tudor wat meer moeite mee heb dan mijn skx

Mee eens. Voelt als een verkeerde bezuinigheid van Tudor dat ze dit niet hebben gedaan. Terwijl dat zo makkelijk het probleem had opgelost.

1 like

Gefeliciteerd! Deze is ook heel mooi, geniet ervan! :partying_face::grinning::grinning:

1 like

Is er nu eigenlijk al bekend wat die samenwerking tussen Tudor & MN precies gaat betekenen? Of is het enkel bij een aankondiging gebleven? Ik dacht dat we daar gisteren iets concreets over zouden horen.

Beste forumleden,

Ik heb een aanbod gekregen voor een inruil op mijn omega.

Het is een Tudor oyster in mijn optiek maar ik kan er weinig info over vinden.
Is er iemand die mij meer informatie en een exact referentienummer kan geven?

Vriendelijk bedankt!

Groet, Max

2 likes