Tudor Only deel III

Hopelijk ook weer een mini sub!

Bb58 met een printje. Alle tudor fans weer voor niets in rep en roer geweest en enorm teleurgesteld.
Zou mooi zijn als er wel een sub komt maar kan het me zo kort van de releasedatum van de nieuwe modellen echt niet voorstellen.

3 likes

Ik leg mijn horloge zo neer en denk: wat een heerlijk plaatje!

Wilde het jullie niet onthouden :wink:

Fijne avond

17 likes

Perfecte combo! :clap:

1 like

“… Heb gelukkig net een ander horloge gekocht…”. Er is altijd ruimte voor een sub. in het assortiment. :sunglasses:

1 like

10 likes

Enige dat ik heb is dat ik nét niet lekker uitkom met de links. schakel erin op en micro adjustment op strakste stand is grootste deel vd dag te los, soms goldylocks purrfect. Schakel eruit en micro adjustment op meest losse stand is meestal perfect, alleen soms net te strak.

1 like

Staat 'm goed!

1 like

Komt door de grotere dial/smallere bezel denk ik.

Explorer 39 voelde ook veel groter aan dan mijn BB58 ondanks zelfde case-size

Een BB58 blue met vierkante indexen?

2 likes

Zat ik ook aan te denken!
Lijkt me niet waarschijnlijk, maar zou ik best tof vinden.

1 like

Ja tuurlijk, dat zou kunnen. Maar waarom niet gewoon een nieuwe case? En het meteen goed doen ipv half.

Laten we eerlijk zijn, hoe tof de big-crown waarop de ‘58 is geïnspireerd ook is, het model heeft maar een paar jaar bestaan in de catalogus om daarna te worden vervangen door een model mét crownguards en kenmerkende bezel.
De echte Submariner is gewoon die van tussen de jaren 60 en 80.

Dit herken ik ook hoor, en is volgens mij een vaker genoemd “minpunt” van de stalen band. Mijn BB58 zit tot nu toe precies goed (niet te los, niet te strak), maar als we straks de warme maanden ingaan, gaat hij ongetwijfeld strakker zitten dan ik eigenlijk zou willen.

Dat is hier niet anders, maar het ding weegt amper iets dus het maakt niet zo veel uit voor mij. Heb ik trouwens evenzeer met bv een Explorer met easylink. Die easylink komt alleen maar open als het horloge te vast zit, maar dan hangt het ook losser dan gewenst.

Behalve met een glidelock of gelijkaardig systeem zit je toch steeds met een net wel, net niet situatie.

1 like

behalve ietwat bulky is glidelock ideaal inderdaad.

of de pelagos-clasp in staal maken

1 like

Er is ruimte in de sluiting voor een vierde gaatje .
Alleen zou dan de laatste verwisselbare schakel net tussen de sluiting vallen en dat kan niet vanwege de rivets.
Ik zag ( vergeten waar ergens ) dat iemand er een 4e verstelgaatje had laten bijmaken en meteen twee rivetbolletjes had laten verwijderen/wegslijpen .
Dan kun je net het verschil maken .
Normaal is de stap van laatste gaatje naar link eruit en eerste gaatje grotere dan de onderlinge afstand van de gaatjes .
Ik zit nu op de sluiting op het strakste gaatje dus verwacht van de zomer de band eenvoudig te kunnen verstellen ( nog twee gaatjes over )

Die ervaring deel ik, heb beiden gehad.

Glasdiameter van de Explorer 39 zou groter kunnen zijn (geen duikring) dan van de BB58 veronderstel ik ook.

Om even in te haken op de discussie over de stalen band van de BB58, mijn eerste indrukken (van de band):
Prachtige afwerking en comfort is ook prima, maar het ontwerp vind ik wat te wensen over laten.
De vouwsluiting en de band werken niet lekker samen. Aan de kant waar je de sluiting opent (bij het logo, niet de kant van de micro-afstelling) komt de eerste schakel (een mid-link) tegen de binnenkant van de vouwsluiting, waardoor hij een hele beperkte hoek kan maken. Aan de andere kant van de sluiting ervaar ik dat ook, wat veroorzaakt wordt door het gebruiken van de meest losse micro-afstelling. Dat maakt dat de sluiting wat lang aanvoelt.

Voor nu draag ik hem toch op een MN, maar als ik weer eens zin heb in staal kijk ik het wel even aan.
Wel al even zitten kijken naar de Strapcode Super-O, maar ik weet uit ervaring dat de sluitingen bij Strapcode vrij lomp zijn.

2 likes

De 93150 band (Rolex) past aan de bestaande endlinks van de 58. Het is natuurlijk de vraag wat je van die sluiting vindt… maar het was voor mij in iedergeval een leuke afwisseling, omdat ik niet kapot was van de rivets.

1 like

Ben ook weer in de club :grinning::grinning:

21 likes