Op mijn net aangeschafte BB58 zat de band net iets te strak zelfs na het verzetten van de fijnafstelling. Ik heb vanmorgen een schakel erbij gezet en nu zit het horloge comfortabel met nog voldoende ruimte om via de fijnafstelling een beetje zwelling van de pols op te vangen op een zomerse dag.
Ik heb de schroefjes nu gewoon weer vast gedraaid, ik vroeg mij af of ze bij een AD/Horlogemaker nog loctite gebruiken voor het borgen van de schroefjes? Of mag ik erop vertrouwen dat bij goed vast draaien alles netjes om de pols blijft zitten.
Ik persoonlijk heb nog bij geen enkele stalen band van Tudor een probleem gehad met losse schroefjes⊠En geloof me dat ik een ruime ervaringsdeskundige ben op dat vlak ! Nog nooit loctite oid hoeven gebruiken iig.
Na een halve dag toch weer een schakel eruit en fijnafstelling op grootste stand. Met die extra schakel en fijnafstelling op kleinste stand zat hij te los. HIj zit nu tegen het krappe aan. Zijn er half links beschikbaar voor deze band (mijn snelle google zoektocht leek weinig positief)?
Niet dat ik weet, voor de BB58. En dit gebrek aan mogelijkheid tot fijnafstelling of snelverstelling is natuurlijk weer koren op de molen van de Rolex fanboys die âstiekemâ meelezen in dit draadjeâŠ
Is er al iemand die een voorspelling durft te doen voor 2021? Is er bijvoorbeeld een kans dat we rond 1 juli weer een nieuwe kleur voor de BB58 gaan zien of zouden ze een jaar overslaan?
Ik zie ze met deze âvintage inspiredâ lijn niet snel een keramische bezel plaatsen. Groen zou ik ook gaaf vinden! Maar zouden ze misschien eerst rood gaan uitbrengen? Net als de originele BB. Omdat er ook al een Harrods editie is in groen.
Poeh een gmt in de 58 maat zou wel erg leuk zijn. Een groene variant (Harrods meen ik) zou ik ook heel mooi vinden! Hopelijk wacht Tudor nog even dan kan ik nog sparen
Ik zit in hetzelfde kamp! Op dit moment heb ik 1/3 van de funds voor een nieuwe BB58. Maar als een nieuwe release weer rond de zomer komt sta ik vooraan.
Ik hoop zelf dat de Ranger weer terugkomt. Die hebben ze wel al als Heritage geproduceerd maar sloegen er de plank behoorlijk mee mis.
De originele maat van de Ranger was 34mm. Die is van 1963 tot 1970 geproduceerd en daarna nog van '80 tot '88. En dan maken ze in 2014 plotseling een Heritage in 41mm, manmanmanâŠ
Ik hoop dus dat ze hem nu uit productie hebben omdat er een nieuwe komt.
Een 36mm zou ik het mooiste vinden, maar een 39mm gebaseerd op de case van de BB58 lijkt me voor de hand liggender.
In eerste instantie vond ik de blauwe bb58 release niet heel mooi en was ik opgelucht dat ik geen spijt had van de zwarte bb58 die ik pas een paar maanden eerder had gekocht. Langzaam sloop de blauwe toch in mijn gedachte en toen ik een andere vintage inspired horloge aan mijn collectie toe had gevoegd, voelde die zwarte bb58 toch wat dubbel op. Bovendien had ik nog geen sportief horloge op stalen band. Opeens moest en zou ik de blauwe bb58 hebben en dat is gelukt na de zwarte (met verlies) te hebben verkocht. Ik hoop dus niet dat ze volgend jaar met de bb58 GMT uit gaan komenâŠ