Heel mooi horloge, ik heb het ook gehad. Het enig dat ik niet mooi vond. Was het vlakke glaasje. Heb destijds een domed glas besteld. Maar het horloge tussentijds verkocht. Ben benieuwd naar de vergelijking!
Bedoel je de Tudor?
Tja, met name in combinatie met het niet-ontspiegelde saffier is dat onder bepaalde hoeken niet zo mooi inderdaad.
Vind het prijsverschil groot voor het verschil in de horloges. Zou zelf in dit geval gaan voor de Tudor.
Voor mij wint de BB36 het.
Staat m goed!
Ik denk voor mij ook, ik zal het ook eens in Rolex only posten, kijken wat ze daar zeggen
Ik denk dat je daar een ander antwoord krijgtā¦Ik vind de BB36 rustiger/subtieler ogen.
Beide erg mooi! En aan de pols? De explorer is duidelijk maatje groter.
Je zou denken dat het broertjes zijn (zijn het ook een beetješ)
Grappig, ondanks dat ik bevooroordeeld ben, vind ik dit dus juist tegenovergesteld⦠De naar mijn mening minder mooie snowflake wijzer, te grote kroon, de ronde (te) grote indexen en de rare smile op de wijzerplaat maken hem voor mij drukker en minder mooi⦠maar gelukkig zijn er vele meningen en die mogen er ook zijn.
Het is interessant. Op een foto lijkt de Rolex een stuk groter. Ik geef de voorkeur aan de kleinere maat van de Tudor, maar de Rolex heeft wel meer āwrist presenceā wat ook echt gaaf is.
Foto niet van vandaag, daarom een andere trui

Ik heb 'm denk ik een half uurtje omgehad en qua gevoel om de pols zitten ze heel dicht bij elkaar. Hier gaat de voorkeur wel licht naar de Rolex, die is iets minder plat, en ook de band valt nĆØt lekkerder om mijn pols.
Als ik dan meeneem dat de Explorer ongeveer het driedubbele kost van de BB36, ben ik voor nu tevreden met de Tudor. Het was erg leuk om de Explorer even te mogen lenen
Totdat je ze openmaakt en 't uurwerk vergelijkt
Inderdaad grappig, ieder zijn mening/smaak. Ik stoor me juist aan de 3-6-9 en de āMercedesā wijzer.
Waarom vind je dat?
Tudor heeft een top grade ETA gemodificeerd en gereguleerd in de blackbay zitten. 2 voordelen van de Rolex op papier: anti-magnetisch en een gangreserve, 70 uur als ik mij niet vergis?
In de praktijk vind ik dit verschil marginaal. Heb zelf een Rolex met het modernste uurwerk, en 2 Tudors met het bovenstaande uurwerk. Enige wat ik soms merk is het verschil in gangreserve.
Wanneer je de explorer en bb naast elkaar zet is dit verschil voor mij qua prijs toch echt te groot. Mijn voorkeur blijft uitgaan naar de bb.
Wat is jouw polsmaat?
17 cm
Denk dat er bij mij een bb36 komt. Deze zal echter plaats moeten maken wanneer ik een exp1 op de kop tik als ik groot ben.
Zoiets dacht ik ook toen ik de mijne 1,5 jaar kocht (maar dan met een Oyster Perpetual 36). Inmiddels denk ik er steeds vaker aan om de BB36 voor āaltijdā te houden. Het komt voor mij heel dicht bij het perfecte horloge en hij is ook nog eens uit het geboortejaar van mijn dochtertje. Af en toe twijfel ik nog hoor, en na vandaag die Explorer gepast te hebben lijkt me zoiets ook wel leuk⦠Wat ik wel durf te zeggen is dat je met een BB36 het beste allround-horloge koopt wat er is onder de 3K.
ben het wel eens met lucas,dat de facetten van een tudor wel erg mooi zijn
en in samenwerking met de brush met gepolijste delen vind ik toch wel heel mooi
Overigens vind ik het persoonlijk ook onwijs zonde dat ze niet meer de Tudor als logo gebruiken⦠Die was zo mooi, gehad op mijn BB red die ik helaas verkocht hebā¦