Tudor Only deel III

In de zomer is mijn pols 17cm ,maar bij koud weer echt wel kleiner .

@Phoenix.bas ja had zelf ook liever de roos ipv dat schild

3 likes

Precies domed glaasje erin :wink:

1 like

Sorry maar hoe goed een Eta uurwerk gemodificeerd door Tudor/rolex ook mag zijn het is in de verste verte niet te vergelijken met Rolex calibers of het nou een nieuwe uitvoering is of een oude van een 10 jaar oud, het is gewoon van een heel anders kwaliteit. :pray: Kijk naar de kloven, raderen, spiralen etc het is gewoon vele malen beter.

Ik zeg ook niet dat een Rolex uurwerk niet beter is. Dat is het uiteraard wel. Begrijp jouw standpunt, maar voor mij is het verschil wat ik daarvan merk in de praktijk te klein.

Daarnaast zijn de uurwerken ook goed vergelijkbaar. Zou anders zijn als we het hebben over een gecompliceerd en handgemaakt uurwerk van Patek.

In het geval van de bb en explorer zou ik daarom voor de black bay gaan. De explorer is mijn inziens heel veel meer geld voor iets meer kwaliteit waar je weinig van merkt. Tenzij iemand de explorer echt veel mooier vindt, zou ik de bb aanraden op basis van prijs/kwaliteit.

Ik ben overigens groot liefhebber van beide merken.

14 likes

Dan hebben we het nog niet eens over het verschil gehad in onderhoudskosten :blush: Niet alleen is het onderhoud van een Tudor bij een Rolex service center de helft goedkoper dan een Rolex, doordat 'ie een ETA uurwerk heeft kun je het onderhoud in principe door iedere horlogemaker laten uitvoeren. Natuurlijk kies je niet alleen met je portemonnee, dat begrijp ik ook wel. Als je wilt besparen op onderhoudskosten is een mechanisch luxehorloge sowieso geen beste aanschaf :grin:

3 likes

Het is zeker een bijkomend voordeel, maar moet inderdaad niet leidend zijn. De kwaliteit van eta vind ik overigens vaak onderschat. Is niet voor niets dat dit uurwerk al decennia lang gebruikt wordt. Zeker met wat Tudor ermee doet is het echt een topper.

3 likes

De roos had ik inderdaad ook graag als logo gezien.

1 like

Ik vind het schild ook erg mooi. Vind het ook wel mooi i.c.m. Rolex. Rolex de Kroon (koning) en Tudor het schild (ridder).

1 like

Als je het zo bekijkt, zit daar inderdaad een gedachte achter.

1 like

Ik denk dat de roos niet zo had gestaan op de BB36. Vind ik 'm te modern voor eigenlijk.

Al is de “smiley” eigenlijk altijd in combinatie met de roos… maargoed, bij de 36 heeft Tudor wel meer rare fratsen uitgehaald. Per ongeluk een explorer uitgebracht lijkt t wel.

19 likes

Nog op de valreep een nieuwe aanwinst!

28 likes

Nieuw bandje binnengekregen voor de BB36 via @Vinbiz :ok_hand:

7 likes

He, een Barton Elite. Super comfortabel en staat 'm prima :ok_hand:

2 likes

22 likes

Mooi klokje, proficiat! Staat ook nog op mijn wensenlijstje…

Een klein wonder. Nog steeds in mijn bezit. En dat na meer dan 2 maanden!

20 likes

Ik denk dat, mocht je ooit voor een Explorer gaan, een 114270 echt de betere keuze is. 39mm oyster is gewoon te naar mijn mening.

1 like

Nog steeds zeer happy met de BB58Blue

15 likes

Heerlijk man die lume. Wat een knaller!

1 like