Ik sta op het punt een mooie aankoop te doen en dit word mijn eerste (in mijn ogen) serieuze aankoop. Ik heb de Tudor Black Bay Pro op het oog waar ik helemaal weg van ben.
Ik twijfel over de volgende onderwerpen:
*Nieuw in de winkel of bijvoorbeeld 2e hands? (Ik heb al wat forumleden hierover benaderd. Hopelijk ben ik oprecht overgekomen en niet als iemand die wil graaien). En wat zijn de voor en nadelen?
*Prijs, garantie, aanpassen op je eigen polsmaat, gebruikerskrassen.
*Zijn er nog verkooppunten die je een tof gevoel kunnen geven tijdens het aankoopmoment? Ik had bij Gassan Rotterdam het gevoel dat ik meer over de basis-functies afwist etc.
*en er is morgen om 18:00 een moment van Tudor zelf met waarschijnlijk nieuwe modellen.
zelf heb ik het afgelopen half jaar de Podcat demannenvandetijd geluisterd en ik ben nu bij aflevering 70. Wellicht zit het antwoord in de laatste 20 afleveringen, maar anders hoop ik een leuke mening van jullie te horen.
Er staan hier regelmatig exemplaren te koop. In een onbeschadigde, nagenoeg nieuwe staat scheelt dat je al gauw 500 tot € 700. Er zit standaard vijf jaar garantie op, dus het feit dat deze dan circa een jaar voorbij is doet mijns inziens weinig af aan het geheel.
Wanneer je het horloge daadwerkelijk gaat dragen zijn enkele haar lijntjes op de clasp ook niet beperkend, deze zitten er immers na een paar keer dragen toch op. Op maat maken van de band kun je met de juiste tools prima zelf, en anders laat je dat door een expert doen.
Hoeft maar 1x keer want op de clasp zit een fijne T-fit verstelling waardoor je de band prima kan afstellen gedurende zomer en winter.
Dat is een goed punt, zou ene kant gek zijn om het stalen model eerder uit te brengen. Aan de andere kant, het volgouden model is alsnog een piece unique.