Tudor Only deel V

Fijn weekend gewenst :slightly_smiling_face:

19 likes

Gaaf apparaat!

Maar dit mis ik wel. Hij hoeft van mij niet te glimmen als een jaren ‘00-‘10 Breitling, maar hij mag zich zelf wel subtiel showen.

Juist door de matte plaat, en bezel icm de matte kast vind ik het iets missen.

Draagcomfort is wel top.

11 likes

Die is 22mm.

Sorry lees net dat @Otis het antwoord al had gegeven .

2 likes

10 likes

Dat vind ik juist wel prettig.
Rode datum en rode Pelagos tekst maakt hem af :wink:

1 like

Snowflake.

8 likes

22mm dus ben vang van niet.

ziet mooi uit,maar mag van mij wegblijven gadver

1 like

Tja het weer is hier ook niet veel beter :roll_eyes:

8 likes

Welke band is dit?

1 like

Ik vind de matte wijzerplaat en bezel gecombineerd met titanium deel uitmaken van de uitstraling: kloeke toolwatch met functionele kenmerken. Hoeft niet te shinen, glimmen. Daar zijn andere horloges voor.

3 likes

Sailcloth van Watchgecko.

1 like

Deels eens.

Ik denk niet dat er veel mensen die gedachte delen buiten dit forum, of in ieder geval geen liefhebbers. Voor een toolwatch gaat natuurlijk niemand zo’n bedrag stuk slaan, om hem vervolgens volledig te gebruiken als toolwatch.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je volledig. Als je meerdere horloges hebt.

1 like

Goh. Ik heb te veel horloges maar ze hebben allemaal toch al enigszins wat schade opgelopen. Niks dramatisch maar ze zijn duidelijk gebruikt.

Ik vind dat een toolwatch ook wel mag glimmen. Ik denk dat elk horloge een toolwatch of een sieraad kan zijn. M’n grootvader droeg een goudkleurige dress watch om te klussen, in z’n moestuin aardappelen uit te spitten, … dat zie je er ook aan, daar niet van, maar ik ga er van uit dat het voor hem gewoon een horloge was dat de tijd moest aangeven. Dat het ooit glimde, zal hem wel gestolen kunnen worden :sweat_smile:

En omgekeerd zie je hier horloges langskomen zonder kras of deuk die volgens de fabrikant nochtans gebruikt kunnen worden om in de diepzee te staan lassen.

Of kort gezegd: je doet met je horloges wat je wilt, en de tool van de ene is het juweel van de andere.

2 likes

Vandaag alweer een jaar in bezit en nog elke dag genieten!

15 likes

Waarvan akte. Geen enkel horloge van mij gaat onnodige beschadiging oplopen omdat ik zonodig moet tegels leggen met een goed horloge om. Gezegend diegenen die dat wel doen of leuk vinden. Maar er is een verschil tussen het dragen van een horloge als sieraad, met het oogmerk om gezien te worden en een toolwatch met minder bling.

Ja gek heh hoe we omgaan met krasjes .
Op mijn bb58 doen ze zeer .
Maar op mijn 50 jaar oude Pontiac ( mijn eerste horloge ) zie ik elk krasje als een deel van mijn geschiedenis en zou het erg vinden wanneer die " gewist" zou worden :wink:

4 likes

Mijn allereerste Tudor

38 likes

Verrassend Matthias. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Ik wou opnieuw een chronograaf in de collectie.
Het zou eigenlijk opnieuw een Speedmaster worden, maar liep totaal onverwachts tegen deze Tudor aan.

3 likes