Tudor Only deel V

Met de kennis van Rolex moet dat toch geen probleem zijn. :smile: :ok_hand:

1 like

:point_up: Precies dit.

Het uurwerk van de GMT Master (cal. 3186) past niet in de BB58 case en die van de huidige Tudor GMT 41mm al helemaal niet.

Ik zie ze niet snel een geheel nieuw en kleiner inhouse GMT kaliber ontwikkelen, puur voor 1 model. En al helemaal niet nu de gewone BB58 al niet aan te slepen is. De investering is fiks en het gaat ten koste van BB58 verkopen.

Ik vrees dus dat het ijdele hoop is dat er een BB58 GMT komt. Helaas.

1 like

Dat het niet past joh? Had ik niet verwacht. Omdat de diameter van de Rolex GMT ook maar 40mm is en relatief dun. Ik dacht dat past makkelijk. :grimacing: Maar ik heb me dus niet verdiept in de exacte dimensies. Maar jij volgens mij wel. :sweat_smile: :ok_hand:

1 like

Ik lul ook maar wat nerds na :sweat_smile:

Zat er toevallig gisteren naar te kijken, toen mijn conclusie was dat naast mijn 2 Black Bays een 39mm GMT toch echt het beste zou staan op de lege plek in de watchroll.

6 likes

Niet. Is helemaal niet interessant voor Tudor en Rolex. De huidige verkoopt goed. Hoe langer je dit uurwerk verkoopt, hoe meer meer je verdient t.o.v. ontwikkelkosten. Een nieuw uurwerk ontwikkelen kost veel. Een bb58 versie van de gmt zou compacter worden dan zijn grote Rolex pepsi broer, dat willen ze helemaal niet.

Kortom: niet.

Oké dan niet.

In dat geval, doe maar een Tudor Submariner. :joy:

Maar even serieus. Het is leuk dat Tudor onderdeel is van het grote Rolex, maar dat maakt het merk er niet spannender op. :pinching_hand: Eigenlijk alles wat leuk en mooi zou zijn kan niet vanwege kannibalisme op het portfolio van Rolex. Lijkt me geen klap aan om voor Tudor te werken.

Merken als Blancpain, Breitling en Squale brengen zonder problemen de ene na de andere re-issue uit en zijn (niet altijd terecht…) wel trots op hun heritage. :ok_hand:

2 likes

Ok, heel misschien dan maar voorlopig niet. Ik zie ze vooral verder werken met de bb58. Nieuwe kleuren. Ik denk ook dat ze de glamour en 1926 lijn gaan vernieuwen.

Inderdaad. Het is een onafhankelijk merk wat niet onafhankelijk is :sweat_smile:

We hebben het er geloof ik wel eens over gehad dat Tudor zo weinig doet met de heritage. Zijn zoveel vette opties.

2 likes

De BB58 is anders voor mij hét voorbeeld over hoe je met heritage om moet gaan.

Ik denk eerder dat wij een sneller ontwikkeltempo nodig vinden dan bij Tudor zelf. Die zijn nu meer met merkopbouw bezig, wat ook wel terecht is.

2 likes

Mooi man dat nieuwe stuur van de Citan. Oja en ook leuk, die Bb58 :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Dat is ook zo. Niet voor niks een hit! Maar dan ook wel de enige. Oke misschien de nieuwe Chrono ook wel een beetje. :ok_hand:

Maar verder, zoals @AKM ook al zegt. Er zit nog zoveel meer potentie in de heritage. Maar op een of andere manier durven ze dat niet aan te raken.

Net als de kleuren. Iedereen roept om groen. Hoe tof zou dat zijn! Wat doet Tudor? Brengt een volgouden Black Bay van 15 duizend euro op een leren bandje. Dan heb je het echt niet begrepen hoor.

1 like

Volledig mee eens, ook de gewone black bay wat mij betreft. Geen heruitgave van 1 bestaand horloge dat dan minutieus is nagemaakt naar de wens van een handvol gekken op het internet, maar een coherent design dat in verschillende formaten en kleuren beschikbaar is. Moderne technologie, een knipoog naar het verleden qua looks en in een brede waaier van edities beschikbaar zodat iedereen wel iets naar z’n zin kan vinden.

Zoals de P01. Gigantisch verkoopskanon, denk ik :grimacing:

Het is duidelijk dat de online bevolking een snowflake submariner wil, met een aluminium bezel die liefst snel een faded look heeft en als het even kan toch terug met tritium op de plaat in plaats van luminova. Moet wel een in-house uurwerk worden ipv een ETA want dat is niet meer bon ton. En de kroon zou dan Rolex gesigneerd moeten, kwestie van toch echt dat submariner gevoel terug te krijgen. En voor 3500 euro, want ja, 't is “maar” een Tudor. :sweat_smile:

Elk merk heeft het voorbije jaar een groen horloge uitgebracht, dus als de gouden versie niet in de smaak valt, zijn er genoeg alternatieven.

Nochtans vind ik dat een zeer mooi en leuk horloge. Ik zou er zelf het geld niet aan geven, maar ik ben zo stilaan alles boven de prijs van de stalen BB58 een beetje gek beginnen vinden sinds ik er een heb.

Ik zou daar ook nog verder in durven gaan: als ze daar een gouden band bij hadden gemaakt, zou er veel minder gedoe om zijn. Niks mis met een gouden diver, ook niet voor Tudor.

En toch blijven ze horloges verkopen alsof het koekjes zijn. Misschien niet die gouden, maar ik denk niet dat ze die in een oplage gemaakt hebben die ze nooit kwijtgeraken. Ik vraag me af hoe vaak er in de luxewereld buiten horloges naar de mening van “de klant” geluisterd wordt (en dat is nogal generiek, want er zijn zoveel smaken en keuzes mogelijk).

1 like

Absoluut, maar wat Patrick ook zegt, er zit zoveel meer in dan alleen de bb(58) qua heritage. En nu lopen ze te klooien met nieuwe materialen zoals goud, zilver, brons en keramiek. Zijn uiteraard wel mooie modellen, maar het is zo niche gericht. Het is niet waar het grootste deel van de markt op zit te wachten. Ben overigens een groot fan van Tudor en de bb58. Nog meer van de Tudor Prince familie.

Ik vind Tudor niet zo doortastend eerlijk gezegd. Ze leunen sterk op de black bay serie, en laten andere lijnen, wat mij betreft, achter lopen. Met name op het gebied van de glamour en 1926 lijn zit er zoveel meer in dan wat het nu is.

Ik verwacht overigens geen submariner, dat wordt wat mij betreft afgedekt door de bb58.

1 like

Wordt dan vast een coke.

Kan ik ook weleens door Photoshop heen gooien :ok_hand:

4 likes

Een freesbank om metaal te bewerken :sunglasses:!
@Shining
Maar sterke twijfel want het is een fantastisch horloge !

10 likes

11 likes

U vraagt, wij draaien.

17 likes

Nu nog een datum erbij en ik wil hem! Leuke photoshop :slight_smile:

1 like