Nog nooit van een lumeprobleem bij de BlackBay gehoord. Komt alleen zo nu en dan bij de ingelegde bezels voor lijkt het.
Dat was ik even vergeten.
Maar dat is waar, ik wilde de funds inleggen voor de bestelde Datejust. Still waiting.
Is sinds ik de mijne heb denk ik mijn meest gedragen horloge. Verveelt echt niet, en de kwaliteit is top.
Misschien nog voor kerst
Alle hoop al laten varen. Ik verwacht helemaal niks haha.
Kerst 2022 wellicht
Geloof me…. Ik vind het ook extra zuur dat het jou is overkomen. Mega respect voor hoe je ermee omgaat en het afhandelt!
Als je het puur over de pelagos bezel hebt ben ik het met je eens. Het feit dat dit gebeurt kan…… dat ze er vervolgens geen oplossing voor verzinnen en het bij de nieuwste modellen ook gebeurd is echt heel kwalijk. Het geeft dus aan dat je er niet op kan vertrouwen dat jouw (nieuwe) bezel het probleem niet meer krijgt. Met een beetje pech ben je dus regelmatig je horloge idioot lang kwijt om weer een nieuwe bezel te laten monteren.
Alle overige tudor modellen zijn geen rommel toch?
Het is de M79030B-0002, volgens mij. Maatje is 39 mm, list was 3100.
mijn ex (en daarmee die van @BadgeandBezel ook) heeft het ook gehad.
“Fijn” dat het binnen de garantie gebeurd, scheelt een hoop gezeur.
Nee zeker niet. Maar deze ervaring verpest het wel voor mij. Klinkt misschien kinderachtig, maar een fabrikant die het niet voor elkaar krijgt om iets te repareren wat al langer problemen geeft, zorgt bij mij voor een nare nasmaak. Misschien is rommel verkeerd verwoord, maar voor mij is de reputatie wel aangetast.
De vraag waarom dit niet opgelost wordt is een interessante. Ik denk dat het Tudor niet genoeg boeit. Verkopen zoveel dat het repareren van de gevallen waarbij het gebeurt wellicht nog goedkoper/makkelijker is dan een fix aanbrengen.
Misplaatste arrogantie?
Waarschijnlijk zal dit het zijn. Kosten-baten… en dat is ook prima, als dat hun keuze is dan zij het zo. Dan zou ik op mijn beurt verwachten het een garantie geval zou zijn. Nu wil ik nog niet op de zaken vooruit lopen, omdat er nog altijd niet bekend is bij mij of het onder garantie valt of niet, maar ik heb al een paar keer gehoord dat het niet onder garantie valt. En dan gaat het bij mij jeuken, vooral als het probleem langer bekend is. Horloge is nog geen half jaar oud!
Bij een update laat ik weer van mij horen. Voor nu draag ik zijn grote neef en wacht ik met smart op een antwoord vanuit de AD.
Ben ik met je eens. Dit zou een geval moeten zijn dat altijd onder de garantie valt. Ook als de reguliere garantie verlopen is.
Hier mist transparantie.
Voor mij ook! Het is dat ik het zo’n gaaf horloge vind dat ik hem niet direct weg doe.
Precies dit. Als ze nou een ge-update bezel hadden uitgebracht waarmee het probleem was opgelost…… dan was ik er helemaal ok mee. Maar dat er nu bij de fxd nog steeds van alles uitvalt……… het geeft mij geen vertrouwen dat met een nieuwe bezel mijn horloge dit probleem nooit meer zal krijgen. misschien toch eens tudor Nederland aanschrijven.
Eens!
Nou ja…… “groot”??
Heel tof , welkom bij de Tudormigo’s
Bij mij ging het al eerder jeuken. “Garantie” klinkt altijd super lief maar ik heb het liever helemaal niet nodig. Want het geeft altijd gedoe: 2 keer heen-en-weer naar een AD, horloge een x tijd kwijt, hopen dat hij in dezelfde staat terugkomt, etc.
Naast dit probleem lees ik ook al heel lang over issues met een hangende datumschijf op de BB GMT horloges. Dit lijkt ook iets te zijn wat nooit officieel erkend is door Tudor en maar door blijft etteren. Autofabrikanten doen dat beter met massale terugroepacties, los van garantietermijnen.