Tudor Only deel VII

Ik zou heel graag een BB58 S&G willen…… DE combinatie van onderstaand en dan ga ik over op 1 horloge :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

Ah ja, dat is inderdaad een goede verkoopstrategie.

Wellicht een grappige situatie die mijn ervaring ook een beetje heeft doen vormen om een inkijk te geven hoe sommige klanten kunnen zijn:
Ik was een keer een klant aan het helpen en zag dat hij een Citizen Nighthawk om had. Dus ik wilde hem complimenteren over zijn Citizen waarop hij zei dat die nog steeds een keer terug moest, want hij deed het al een tijd niet meer. Hij deed hem al weken uit gewoonte om. Dus ik wilde er wel even naar kijken en bleek dat de kroon gewoon er uit gepopt was. Kroon terugdrukken en klaar is kees. Man was blij, maar ik moest hem ook even op tijd zetten want als hij aan de kroon draaide deden de wijzers niets. Ik snapte het niet en vroeg of hij het voor kon doen en hij draaide dus aan de andere kroon waarbij je de schijf kon verdraaien en al die dingen kon bereken die je als piloot “nodig” hebt.
Dat was dus wel een erg domme situatie vond ik zelf. Maar goed… wie weet is mijn kijk op klanten ook wel helemaal versnippert geraakt :rofl:

Anyway… wristcheck dan maar (om het Tudor-gerelateerd te houden :joy:)

1 like

13 likes

Ik vind hem heerlijk. Mijn Yachtmaster is al behoorlijk plat dus vind juist het wat robuustere uiterlijk zo fraai. In combinatie met het bolle glaasje heeft het ook meer weg van een duiker dan specifiek een GMT. Voor mij de perfecte opvulling in mijn collectie. De “rootbeer” bezel oogt lekker vintage :smiley:

Ik heb de Pelagos 39 vandaag voor het eerst eens omgehad. Ik vond er echt niks aan. Te glimmend en te licht en ielig.

Ik heb 6 jaar een 42mm Pelagos gehad en de FXD. Fantastische horloges maar deze 39mm doet me niks. Ook nog grade 2 ipv 5. Neh.

Daartegenover vond ik de bb pro wel erg cool. Ja misschien 2mm te dik maar komt vooral door de dikke midcase. Je went er wel aan denk ik.

16 likes

Ik een week in 2014 en verkocht… zo enorm mat en saai vond ik hem :roll_eyes:

De 39 daarentegen… toppertje hoor :sunglasses:
En de grade 2 of 5 discussies hierboven… je merkt er niks van aan de pols.

Hoe smaken kunnen verschillen :upside_down_face:

19 likes

Alles van Tudor is grade 2, dus dat is een non-argument. Verder persoonlijke smaak en dat is prima natuurlijk. Ik vind de OG Pelagos dan weer niks, te dik, te groot en een lelijke clasp.

1 like

Grade 1,2,3,4,5. Don’t care persoonlijk😃

18 likes

Sowieso wel grappig dat Tudor zo’n enorme range aan succesvolle modellen heeft uitgebracht in een paar jaar tijd. :laughing: Voor ieder wat wils. :v:

1 like

Het kan maar ik ben nog niet overtuigd, ik zou het graag op de website van Tudor zelf lezen net zoals ze duidelijk bij de P39 hebben geschreven dat het grade 2 is.

Ja heerlijk toch hoe smaken kunnen verschillen!

2 likes

Ooit eens zoiets met en Oris gehad.

Bleek achteraf een vet streepje te zijn aan de binnenkant van het saffier.
Ziet er ongeveer het zelfde uit

3 likes

Je bent wel lastig te overtuigen. Waarom zou het volgens jou alsnog grade 5 zijn? Dat staat namelijk nergens vermeld op geen enkele website, enkel op fora waarbij bepaalde eigenaren die aanname doen. Juist als Tudor het duurdere grade 5 zou hebben gebruikt denk je dan niet dat ze het dan juist zouden hebben vermeld?

Het is inderdaad opmerkelijk dat ze bij voorgaande modellen enkel titanium hebben vermeld en niet welke grade, geen idee waarom ze het er bij de P39 nu wel bij zetten.

Monochrome Watches is in ieder geval een betrouwbare bron. Tevens is er nog dit draadje waar een vertegenwoordiger van Tudor bij de FXD ook bevestigt dat de kast van grade 2 en de buckle van grade 5 is. Bovendien is grade 2 donkerder van kleur dan grade 5 (in je eerdere foto is juist de P39 lichter van kleur, dat zou overigens komen door een speciale behandeling volgens de vertegenwoordiger bij de AD). Indien de OG Pelagos daadwerkelijk grade 5 was geweest dan zou ie ook niet zo enorm krassen zoals in dit draadje te zien is.

Nog maar even een wristshot bij dit lange verhaal:

11 likes

Titanium en staal :heart:

17 likes

Daar lijkt het inderdaad wel op. Alleen is het lijntje wel in mijn geval heel strak en dun. Gedoe hoor, zaterdag kan ik langs, maar het zal opsturen worden ben ik bang.

1 like

Maar die sales rep heeft het over een titanium buckle, dan gaat het dus niet over de 42mm Pelagos met bracelet. :grin:

Ik zal hier ook nog even wat research doen. Ik heb bv de dikke Tudor catalogi van de 2-liner t/m de LHD liggen, wellicht staat daar wat in genoemd.

Zoals ik al hierboven schreef heeft die het over de FXD. Een buckle is inderdaad geen clasp. Misschien even een bakkie doen? :wink:

Ok ben benieuwd of je nog iets kan achterhalen.

2 likes

Grade 2 of 5 waar gaat het allemaal over :smiley: kan niet wachten tot ik die Pelagos 39 om mijn pols
kan doen :ok_hand:

2 likes

Zojuist zie ik op de TUDORAHOLICS Facebook groep voorbijkomen dat Tudor de prijzen gaat verhogen met 9,5%. Ben benieuwd waneer dit gaat worden doorgevoerd in de rest van Europa.
Zelf heb ik geen AD gesproken, maar ik zie dat verschillende leden dit verhaal bevestigen.

1 like

Sommige mensen denken dat grade 2 sneller krast dan staal (is echter vergelijkbaar) en verwachten daarom grade 5 bij het duurdere segment (dat wel krasbestendiger is). Grade 2 is echter corrosie bestendiger dan grade 5 dus daarom beter geschikt voor een duiker zoals de Pelagos. Grade 2 is ook volledig titanium en grade 5 is een legering, oftewel een mix van titanium, aluminium en vanadium.

Over de Pelagos 39 kan ik kort zijn geweldig horloge :sunglasses:

@Watchmaster dat is best fors, afhankelijk van het model een prijsverhoging van 300-500 euro.

4 likes