Tudor Only deel VII

16 likes

Heel tof!! Gefeliciteerd!!

1 like

Nieuwe calibers met (veel) langere gangreserve => Tudor
Duikers clasp met reksysteem => Tudor
Lumed Ceramic bezel => Tudor
LHD => Tudor

1 like

Moet het stukje zelf nog lezen, maar ik zou het straf gevonden hebben mocht rolex nooit iets voor linkshandigen gedaan hebben.

3 likes

Zo absoluut onwaar. Seiko maakt prachtige horloges die gewoon goed werken. Mijn eerste horloge was een Seiko en die heb ik echt na 30 jaar compleet afgedragen, maar hij deed het nog steeds.

Nog geen spijt van verkoop LHD en aankoop Pro.
Zou ook niet best zijn :slightly_smiling_face:

15 likes

Goed punt swordhand.

Maar wellicht dat we ook zo een lijstje van rolex kunnen opstellen :see_no_evil:

Overigens is een LDH niet van tudor maar van rolex. Al heeeeel lang geleden.
En de gangreserve is gewoon gelijk. Sterker heel veel zaken in het uurwerk zijn gelijk. Copy paste. Van rolex.

Edit @Colnago was mij al voor.

1 like

Dat waren exemplaren die op verzoek van vooraanstaande klanten waren geproduceerd, oftewel geen reguliere productie. Wel heeft Rolex in de jaren 50 een linkshandige Datejust in de collectie gehad. De tijd van innoveren heeft Rolex wel achter zich gelaten, daar gebruiken ze nu veelal Tudor voor.

Ja vind je dat? Gewoon maar een paar zaken waarin Rolex het goed doet en Tudor nog niet de helft van de punten haalt:

• Sluiting
  • Afwerking handset
  • Dikte GMT movement

Tudor probeert weleens dingen uit die Rolex nog niet heeft gedaan. Maar of dat innovaties zijn? Er zijn al meer bronzen of Ti horloges uitgebracht, dus dat kan het niet zijn.

1 like

Dat beschouw ik meer als doorontwikkeling dan innovatie.

Wat maakt het uit.

Wil je een Rolex? Koop gewoon een Rolex.
Wil je Tudor? Koop Tudor.
Wil je allebei? Kan ook prima

13 likes

Ik vind innoveren ook een groot woord. Vind Rolex ook niet echt heel innoverend, meer evo dan revolutionair.

Tudor wordt wel gebruikt als merk om het water te testen.

De North Flag met MT5621 caliber kwam in 2015 op de markt en had toen als eerste uit de Rolex/Tudor lijn een gangreserve van 70uur en nog een innovatie:

The Tudor caliber MT5621 automatic caliber is an in-house Certified Chronometer (COSC) movement. It is equipped with a bidirectional rotor system and variable inertia balance, micro-adjustment by screw. This caliber also features a non-magnetic silicon balance spring – a first for Tudor (aka [Rolex])

4 likes

Dat is het beste advies van vandaag.

1 like

Wat een zinloze discussie :crazy_face:

Het samenspel van deze merken is toch gewoon mooi! Draag mijn Tudor GMT met hetzelfde genot als mijn Rolexen. :+1:

6 likes

Bandjes, bandjes, bandjes! Heerlijk! :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

21 likes

Ik doe er nog maar één.

13 likes

Logistiek moeten ze nog wel een beetje leren na 100 jaar, ligt nergens een mooie stalen Rolex in de winkel.

2 likes

Ja, ja, ja, Rickie is happy.
En terecht.

1 like