Tudor Only deel VIII

14 likes

Tudor is de laatste tijd druk bezig met het uitgeven van limited editions in samenwerking met militaire- en politie eenheden. Maar ook commerciële bedrijven als Air France zijn de samenwerking aangegaan.

Op instagram Tudorwatchlimited is een overzicht te vinden van de diverse uitgaven.

Ook Nederland is vertegenwoordigd met een limited (80) edition Tudor Pelagos voor het Korps Commando Troepen (KCT). Hierbij is de tekst op de onderzijde van de dial vervangen door een rode commando dolk. De achterzijde is gegraveerd.

Soortgelijke exemplaren zijn gedaan voor de de Britse Royal Engineers Commando’s, Canadese SOF (JTF2) en de US Secret Service (Pelagos LHD). (zie foto’s hieronder. Foto’s geleend van Tudorwatchlimited)

39 likes

Dit zijn wel heel toffe uitvoeringen :star_struck:

1 like

Ik heb ooit gelezen dat je volgens de etiquette geen horloge hoort te dragen op een bruiloft:

https://prisma.watch/nl/horloges/op-bruiloft-wel-niet/#:~:text=Etiquette%3A%20draag%20geen%20horloge%20op%20je%20trouwdag!&text=De%20etiquette%20stellen%20dat%20de,die%20wordt%20voorgeschreven%20bij%20bruiloften.

P.s. don’t shoot the messenger :sunglasses:

1 like

Die BB54 op rubberen band… kwijl loopt langs m’n kin hoor :innocent:. Happy weekend!

3 likes

Heel nice, vooral kct, zou wel wat zijn om in de collectie te krijgen.
Vind ook nog steeds de Sas explorer 2 heel vet

9 likes

Horloge alleen te koop wanneer je daar gediend hebt. Zou het ook raar vinden als je als niet commando een dergelijk horloge zou dragen.

1 like

Er zijn uiteindelijk altijd wel mensen die om verschillende redenen zo’n horloge verkopen. De groene baret dragen als je de opleiding niet hebt gehaald, dat is pas raar. Anders dan dat zou ik zo’n horloge echt wel dragen. Ik draag het zelfde pak. Ik zou zo’n horloge dragen uit respect en waardering voor zulke collega’s. Maar niet om stoer te doen voorkomen, als of ik een commando ben. En als er een mooi verhaal aan vast zit. Dat het gedragen is op missie, tijdens een bepaalde actie. Die het verschil heeft gemaakt.

1 like

I dare you

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Gaaf hoor en ik ben het met je eens, die stalen band en sluiting zijn echt zeer goed :ok_hand:t2:

1 like

Ik zou er moeite mee hebben maar ieder zijn eigen… Realiteit is dat dergelijke horloges (Zie veiling Christie’) sporadisch worden aangeboden.

Heb m’n Pelagos 39 nu precies een week, draagt super. Loopt ook goed: -5s in een week. De t-link met 1 hand verstellen zonder het horloge van de pols te halen is even een handigheidje maar werkt top.

Echter, vandaag wezen zwemmen met m’n zoontje en nu draait de bezel nog maar amper. Met geweld krijg ik m wel rond maar ik moet er dus wel mee terug naar Schaap. Verder niet gestoten ofzo, chloor vrij zwembad ook (geen idee of dat iets uit maakt).

Iemand hier hetzelfde probleem gehad met de bezel? Valt me wel een beetje tegen van Tudor :thinking:

Ja met mijn grote pelagos :grimacing:!

20 likes

Dat is balen. Ik heb ook wel wat gedoe met de bezel. Eerst verkeerd uitgelijnd en daarna wat (te) veel speling. Ga er volgende week zaterdag weer mee terug. Erg mooi horloge, maar wel teleurstellende QC inderdaad.

En dat is nog zonder de drie maanden dat ik ‘m kwijt was voor het vervangen van het glas waar een kras in zat :see_no_evil:

Ja ik heb ook problemen met de bezel en zou er niet meer aan draaien want dan krijg je dit !!!

Bezel eraf en vandaag terug gebracht naar S&C dus afwachten :crossed_fingers:t2:

5 likes

Een draaibare bezel waar je niet aan moet draaien, dat is tegenstrijdig :frowning:

1 like

owww dat is niet mooi,die problemen

1 like

Nee als je weerstand voelt zou ik niet meer draaien :dizzy_face:‍:dizzy:

Zonder bezel ook best een mooi horloge … :wink:

1 like