Haha ik dacht exact hetzelfde
Haha dan moet ik die maar overnemen van je
Precies deze ervaring heb ik ook
Meerdere BB41’s gehad die allemaal extreem soepel draaide. Zelf als de PR vol zat.
Maar de BB58 draait meer als m’n datejust, soepel maar niet zo licht als een veertje.
Zou het komen door de kleinere kronen?
Mooi horloge zeg.
Nee, wel met de 58.
Eerst even onder de lauwe kraan houden met een beetje afwas ertussen dan ronddraaien.
Voordat je naar Schaap gaat , je kan t altijd proberen
Ik heb het ook gehad, met een spuitje antikal er tussen, daar lossen de vaste deeltjes goed van op. 1 spuitje was zat, daarna goed afgespoeld en geborsteld met een warm sopje.
Had m al extra afgespoeld onder de kraan, zal het eens proberen met een druppel dreft. Was het bij jullie daarna ook verholpen? Ik vind het wel sneu dat een duikhorloge van dit kaliber niet tegen het kinderbad van de Center Parks is opgewassen 🫠
Yes, werkte bij mij prima bij de 58. Bij de Pelagos nog geen last van gehad en draag m nu alweer een half jaar.
Je kan ook een spuitje antikal er tussen doen, dit lost de vaste deeltjes wat op.
Wel goed afspoelen daarna
Titanium waar ik veel mee werk ( ik maak zakmessen ) heeft de eigenschap heel stroef te zijn wanneer het tegen staal of zichzelf beweegt .
Ik weet niet precies hoe Tudor dit heeft opgelost .
Teflonspray of op teflon gebaseerd vet lost dit normaal gesproken op is mijn ervaring.
Afwassen met afwasmiddel , goed naspoelen en heel goed laten drogen en dan een pufje teflonspray tussen bezel en kast is het proberen waard lijkt me voordat je naar Schaap gaat .
Daar heb ik ook nog aan gedacht inderdaad .
De nieuwe Ranger draait dan wel weer heel erg soepel met een 5400 uurwerk .
Misschien is er iets aangepast ?
Echt veel heb ik nog niet kunnen vinden over de bouw van de manufactuur calibers .
Ik zou het niet weten, maar je voelt met de 58 echt de veerspanning oplopen naarmate de PR voller raakt. Bij de gewone 41mm is dit nagenoeg niet voelbaar.
Hoe voelt je nieuwe pro?
Precies als een 41 of grote pelagos zoals jij ook al omschrijft !
Hmmm, ik zou het ook niet weten haha. Misschien zijn er kenners qua uurwerken etc die weten waarom dit zo is.
Ik ga tudor mailen
Van harte proficiat
Oeh leuk! Ik stuur je even een pb, anders wordt het of topic hahaha.
En ik kan beamen dat dat echt vakwerk is
Doe nou niet, die gaat op de hoop bij de rest die je nagenoeg niet gebruikt
Leuk weetje wel dit. Klinkt eigenlijk best logisch ook